Direktlänk till inlägg 30 november 2015

Skärpning

Av Kicki Fredlund - 30 november 2015 10:02

Nä, nu måste jag nog skärpa till mig.


Jag får ju ingenting gjort. Har suttit ett par timmar med traderaauktioner. Nu lägger jag ut de sista den här månaden, då blir det 100 auktioner prick.


Men fönsterputs och kakbak var väl det som egentligen stod på agendan.


Men nu har solen kommit fram, det får man ju vara glad för, men det går ju inte att tvätta fönster då.


Återstår bakandet. Jag vet ju inte hur snart jag blir opererad, ska träffa kirurgen på onsdag. Efter operationen kommer det varken bli bakat eller nåt anna på flera veckor har jag förstått. Så jag borde verkligen lägga på ett kol nu medan jag kan.


Igår var vi till spårskogen. Det var bara 4 tappra som var där i snöglopp och småregn.


Jag hade tagit med kameran, för jag tänkte ta kort på aktiva hundar, men kameran kom inte ur bilen överhuvudtaget.


En som inte heller kom ur bilen var Berra, han satt kvar där, medan vi andra fikade ute under regnuppehåll.

(Men innan vi åkte hem gick vi en promenad med hundarna, då hade det dessutom slutat regna.)


Jag la ett spår till Ylwas Pantera, Ylwa la ett till Maya.


Den här gången testade jag något nytt till Maya. Hon har ju spårat ganska bra, men lessnar ur lite på slutet.


Nu fick hon gå spåret utan nån längre liggtid. Det gick perfekt, det bästa hon gjort någon gång.


Ca 300 m långt med 15 apporter i form av hemmagjorda små pinnar (vissa bara ca 4 cm långa, dessutom ofta nedstuckna i mossan så dom inte syntes) och några skinntussar och en vante.


Maya pinnade på som bara den, fixade vinklar och alla apporterna. Nån gång gick hon förbi en osynlig apport, men vände tvärt och nosade upp den. Hon kan tydligen den lilla skruttan.


Nä, ut i köket NU!





 
 
Hillevi

Hillevi

30 november 2015 16:31

Vad roligt med Maya! Plötsligt blev det ju allra bäst med spår... bara för att det var annorlunda och genomtänkt. Min hoffe är helt ointresserad av föremål och jag har försökt och försökt men nu fick jag motivation att prova helt annorlunda. Tack!

http://gyllensilver.wordpress.com.

Kicki Fredlund

1 december 2015 11:32

Ja, det var lite kul att Maya svarade så himla bra på det spårupplägget, men nu kommer jag att fördröja liggtiden undan för undan.
Jag vet inte om du testat att spåra med stora föremål istället för vanliga apporter.
Jag hade en spårkompis en gång som hade en hund som var helt ointresserad av apporterna. Då la vi en keps, en tröja, en ryggsäck m.m liknade saker. Jösses vad förvånad jycken såg ut när han stannade upp vid dom föremålen, men markerade blev dom. :)

 
Ingrid

Ingrid

30 november 2015 20:02

Fy så jobbigt att ha den där operationen att gå och tänka på. Jag har ju gått på mammografi när jag blivit kallad, men nu är jag ur rullorna, så nu får jag kolla brösten själv och söka via vc om jag känner eller misstänker någonting. Nog är det lite konstigt, för det är ju vi äldre kvinnor som oftast får bröstcancer, men vi räknas nog inte riktigt.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

1 december 2015 09:38

Jag gruvar mig inte för operationen, men cellgiftsbehandlingen efter skulle jag helst vilja slippa.
Nog får du fortsätta att gå på mammografi, men du får beställa tid själv. Min väninna som är 7 år äldre än jag går fortfarande på koll varje år.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards