Direktlänk till inlägg 24 november 2015

Det är mycket nu...

Av Kicki Fredlund - 24 november 2015 09:00

Fy attan! En månad kvar till jul. Det var klent med sömnen fram på småtimmarna, så jag gick upp strax efter 6.


Fotograferade prylar som ska ut på Tradera fram till kl.8 Fixade frukost och sen fortsatte jag med bilderna.


Igår var vi till Ludvika, hämtade ett par poster som jag budat in på auktion, sen åkte vi till Sunnansjö.

Blev bjudna på lunch hos Synnöve och Arnold.


Hade kunnat stanna länge och pratat, men mörkret kommer fort nu och vi ville hinna gå en promenad med hundarna. Vi var nästan framme i Borlänge innan den promenaden blev av, då vi stannade strax före Lindan och gick innanför en grindad väg (p.g.a. viltstängslet är ju avtagsvägarna stängda med grindar). Kallt var det också, -6 grader, så promenaden blev inte så lång.


Sen handlade vi på ICA Maxi innan vi fortsatte hem. Plötsligt var hela dan borta.


Idag har vädret slagit om till mildare och grått. Det var -3 när jag gick upp, men nu är det 0-gradigt.


Vi ska till Avesta, för Berra har tid 11.15 på lasarettet där, sen har han tid i Borlänge halv 2 hos sjukgymnasten. Så det blir bara att åka från det ena direkt till det andra.


I morgon har vi tid för att vaccinera oss mot influensan. Vi missar alltid den veckan det är öppet hus för vaccination, men å andra sidan slipper man köa om man beställer egen tid.


 

Har jag fått tomtar på loftet? Kanske det, men dessa budade jag in på auktion. Nån behåller jag, andra lägger jag ut på Tradera.



 
 
BatongAmanda

BatongAmanda

24 november 2015 10:36

Här håller minusgraderna i sej men råkyla som inte är rolig!
Bilen är full av iskristaller så jag låter den stå fast jag vet ett paket väntar på mej från dej. Gubben kommer hem till helgen igen så det får bli hämtning på fredag!
Ja dagarna är väldigt korta nu!!! Kram ;D

http://batongamanda2015.blogspot.se

Kicki Fredlund

24 november 2015 18:03

Då får du vänta lite till på prylarna.
Kram!

 
Ingrid

Ingrid

24 november 2015 16:03

Ja nu går det undan och paniken ligger på lut. Nej, det är inte så farligt, men visst börjar man känna sig lite stressad faktiskt.
Så många tomtar du fått tag i, dem blir du säkert av med på Tradera.
Lycka till!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

24 november 2015 17:12

Ja, fy attan. Paniken ligger inte bara på lut.
Den här julen, det är bara att konstatera, kommer jag inte hinna förbereda som jag egentligen vill, men det får lov att gå det också.
Kram

 
Hillevi

Hillevi

24 november 2015 17:54

Jag är så imponerad av ditt "traderande"... har vinterdäck, jeppegrindar mm men har inte vågat ännu. Du motiverar!

http://gyllensilver.wordpress.com

Kicki Fredlund

24 november 2015 18:01

Jag skulle inte sälja dom grejorna på Tradera. Där är Blocket bättre, där sätter du ditt pris, medan Tradera är auktion och du kan få skitdåligt betalt eller inga bud alls om utgångspriset är för högt.
Jag sålde massor på Blocket när vi flyttade hit från gården, prylar som fanns i ladan och som köparna fick komma och hämta.
Sen började jag med Tradera efter det, egentligen för att ha nåt att pyssla med när hästar och stalljobb var borta.

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

25 november 2015 21:31

Hej, nu har ni ju nästan varit här igen! Du får styra om ratten nästa gång så bilen kommer ända till Fredriksberg! Fast kolla innan om jag är ledig, många dagar är upptagna nuförtiden...inte hela dagarna men några timmar. Jag hoppas jag klarar mig undan influensan, tidigare har jag aldrig varit orolig men då har jag inte träffat så mycket folk som jag gör nu...
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

26 november 2015 09:55

Du må tro att jag tänker på dig varje gång vi svänger av mot Sunnansjö och det står Fredriksberg på skylten, men dessvärre är det ju ytterligare dryga 4 mil dit (då har vi redan kört 8)
Jag hoppas verkligen att du slipper flunsan. Finns det ingen distriktsköterska som kan komma hem till dig och vaccinera?
Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards