Direktlänk till inlägg 23 oktober 2015

Bloggtorka...

Av Kicki Fredlund - 23 oktober 2015 17:36

Det är otroligt vad mina dagar är lika år för år. När jag tittar på fjolårets inlägg dag för dag , så ser jag att dom är nästan identiska med årets inlägg. T.e.x fjolårets Bloggtorka.


Jag har väl inte lika ont i ryggen som då, eftersom jag var ovanligt dålig i ryggen för ett år sedan, men annars är det mesta sig likt.


Det är fredag idag, vad sjutton har jag gjort den här veckan? Inte mycket verkar det som.


 

I tisdags e.m var vi till Lena, som numera har sitt barnbarn Pontus boende hos sig.

Jag fick ett par kartonger med jul och påsksaker. Lena höll på att städa garaget och tyckte att hon kunde erbjuda mig prylarna när hon inte ville ha dom kvar själv.


Jag säljer nog en del på Tradera.


     

Hundarna får naturligtvis sina dagliga skogspromenader.


Igår var vi till Elga, hon behövde lite hjälp med sin mobil, som jag konstigt nog kunde hjälpa henne med.


 

Triss äter av ännu kvarvarande blåbär.


 

Karl Johan är nu uppätna av andra. Det är inte bara jag som gillar dom.


 

Vi gick med hundarna och hamnade på en åker, där dom också sprang en stund.


 

På väg hem, fortfarande färger kvar på löven (men frågan är om inte de flesta blåst av idag).



   

Hemma på våran gata i stan...


Idag har vi varit till Borlänge. Jag hade tid för mammografi kl 10.40. Förmiddagsfika och lite snack hos Stig-Ove.


Bilen är nu packad med det som ska fyllas på till morgondagems loppis. Hoppas jag blir av med lite mer den här gången.


Jag har röjt i skåp och kartonger. Bl.a. gamla gardiner (från 70-talet). Det ser ut som en bomb slagit ner här hemma, då jag tömt skåp men inte lagt tillbaka. För att inte tala om alla gamla månadstidningar som jag plockat fram.


Men jag har sålt en del på Tradera, så det har varit lite paketerande varje dag. Köparna är ofta bra på att betala snabbt.

 
 
Menageriet

Menageriet

23 oktober 2015 18:30

Hahaha! Ja även om det blir samma som ifjol, så har jag så dåligt minne numera så det är lika nytt ändå!
Fina bilder på hösten och hundarna! Tur att man har lång tunga så man inte behöver använda näsduk! 😀
Lycka till med loppisen och ha en fin helg! Kram på Er alla!

http://Www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

25 oktober 2015 08:53

Ja, en hund har då inga problem att slicka sig på näsan (men det kan faktiskt jag också, liksom att vifta på öronen, onödigt kunnande)
Nä loppisen var då ingen givande affär, men fick vara glad att man fick så man kunde betala bordet.
Nu ska jag till skogen och spåra, hoppas att regnet håller sig borta.
Kram

 
Ingen bild

Eva Ritola (Johansson)

23 oktober 2015 18:44

Så roligt att vara in och se dina fina bilder och att ni mår bra.hälsa Berra☺kram Eva

Kicki Fredlund

25 oktober 2015 08:48

Men hej Eva!
Kul att du hittat min blogg och gillar mina bilder.
Berra hälsar tillbaka.
Kram

 
Ingrid

Ingrid

23 oktober 2015 21:21

Visst kan det kännas så ibland, att man inte har något nytt att komma med, men du har åtminstone dina härliga hundar att fotografera.
Vad är det för vitt som växer på åkern? Är det baldersbrå?
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

25 oktober 2015 08:39

Man kan ju alltid hoppas att man ska bli aktivare.
Jo, det är baldersbrå över hela åkern, på försommaren var åkern knallgul av maskrosor.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards