Alla inlägg under september 2015

Av Kicki Fredlund - 13 september 2015 19:29

Igår var det dags för utställning igen, men den här gången bara med Maya. Jag hade aldrig brytt mig om att anmäla Triss till Högbo.


Det var ganska mulet väder när vi åkte hemifrån och det var inte bättre i Sandviken.


Det var tur att vi hade satt upp vårt utställningställt, för det kom en sjujäkla regnskur efter ett par timmar.


 

Mayas kullbror Marre var också på plats. Han fick exelent av den polska domaren, men blev opl. i konkurensklassen, det var 8 st unghanar. Totalt var 78 frallor anmälda, men som vanligt är det några som uteblir.


 

Den här snyggingen Boris (Qrissy's Ultimate Story) vann öppna klassen för hanar. Hans mamma är Skorpans kullsyster Barbro.
 
 
   

Marres matte Linda tog några fina kort på Maya.


 

När regnskuren kom så fick bordet ställas under taket i domartältet, därav den speglande röda färgen.


Domaren Andrzej Stepinski kom från Polen

Mayas bedömning blev:

Good size. Well bones. Body compact inough. Well filled. Very good angulations both ends. Still a little not stabile in the joints. Well shaped head. Exelent ears. Nice eyes. Good chin. Muzzle filled inough. Good movement but rather lose in front.

Exelent 2 ukkl




Av Kicki Fredlund - 11 september 2015 19:12

Idag har jag faktiskt varit flitig. Började redan tidigt i morse att baka bullar, det var tvärtomt i frysen.


Kokade samtidigt sylt på 5 liter lingon.


Sen skickade jag Berra till affären att köpa mer strösocker, så jag kunde koka en omgång sylt till, nu blev det de resterande 10 l  .


Sen höll jag på med gamla foton, som jag måste försöka få ordning på. Började sätta in foton i album från Boxerklubbens aktiviteter, faktiskt ända sen 1987!


Samma sak med ett album från Brukshundklubbens aktiviteter, nästan lika långt tillbaka i tiden.


Slog in paket med prylar som jag sålt på Tradera. Åkte till Säter och lämnade in dom. Samtidigt postade jag grattiskort till äldsta sonen som fyller 50 år på måndag.


Hur är det möjligt att jag som är så ung   har en son som fyller 50?


Nu har jag packat bilen inför morgondagens utställning.

Av Kicki Fredlund - 10 september 2015 20:03

Klockan 9 i morse åkte jag till verkstaden med bilen, den gick ju inte igenom besiktningen häromdagen, så nu skulle den åtgärdas.


Det skulle ta ca en timme, så jag uträttade lite ärenden på stan under tiden.


Men dessvärre drog det ut på tiden och när klockan var kvart i 12 hade killen inte kommit på var felet låg.


Enligt bilens dator så sa den att bilen gick på fifty/fifty bensin etanol, trots att vi alltid kör på etenol. Det gör att den hackar lite när man kör. Motorn blir lite nervös, som killen sa.


Nu ska vi tanka bensin i stället ett par gånger och sen tillbaka med bilen för att testa den på nytt.


Bra då att vi ska på utställning på lördag, så vi kör ur den här tanken.


På e.m var vi på bio i Säter och såg Jag är Ingrid, en annorlunda film, eftersom den är en dokumentär,

men den var väldigt sevärd.

Man fick en ganska ärlig och födjupad bild av denna megastjärna.




Vi åt en kebabbtallrik på grillen i Säter efter filmen.


Sen slet jag med gräsklipparen en timme, fy attan vad gräset blivit högt igen. Tungt gick det och sjöblöt av svett blev jag.


 

Så när jag kom in så fyllde jag badkaret och tog ett välbehövligt bubbelbad i dubbel bemärkelse, eftersom jag hällde i badskum i bubbelkaret.


Avslutade dan med att blogga. Kommer att lägga mig tidigt ikväll.

Av Kicki Fredlund - 10 september 2015 19:34

 

Nu är det väl på sluttampen för att humlan ska lyckas med nån spridning av blommans frömjöl

Av Kicki Fredlund - 10 september 2015 18:56

 

Idag har min bil varit på verkstad. Dessvärre har dom inte hittat felet, så jag måste lämna in den igen.   

Av Kicki Fredlund - 10 september 2015 18:47

 

En hel rad med båthus, men jag tror väl inte att dom innehåller några båtar, men vem vet?

Av Kicki Fredlund - 10 september 2015 17:34

Medan jag stod och gjorde kubbar på f.m igår, så kom Ylwa. Hon var på väg till skogen med pantera, sen skulle hon plocka blåbär.


Eftersom Berra mådde dåligt och hade gått och lagt sig så åkte jag också till skogen.


 

För första gången promenerade vi tillsammans med våra hundar. Jolly och Pantera är vänner sen tidigare, medan Maya och Triss inte känner Pantera.

Jag lät Triss gå kopplad, men Maya gick alldeles utmärkt att ha lös. Det var kanske en fördel att Maya precis börjat löpa.


 

Sen tog vi en fika, men då var mina hundar i bilen, för det blev blåbärsplockning efter fikat.


När jag kom hem "tvingade" jag upp Berra ur sängen och han följde med till nästa skog, för nu skulle jag plocka lingon.


 

Tog bara med Maya, här har hon fått syn på ett träd som såg så konstigt ut att hon var tvungen att skälla lite på det.


   

Otroliga mängder lingon.


 

Även Berra plockade, sen kunde vi ta lite skogsfika. Det var ju en sån fantastiskt solig och varm eftermiddag.


 

På kvällen hade jag mitt "lilla roliga" kvar med att rensa 15 liter lingon. Men eftersom även kvällen var mild, så kunde jag sitta ute, började dessutom lyssna på en ny ljudbok under tiden.


Av Kicki Fredlund - 8 september 2015 20:18

Efter frukost rensade jag gårdagens lingon, som jag sen satte igång att koka sylt av.


 

10 liter bär är kokat och klart, men minst lika mycket till ska kokas.


Vi hade tid på e.m för att besikta bilen. Dessvärre gick den inte igenom.

Lite sur är jag (inte så lite heller förresten), för den hade samma datorfel nu som förra året när vi köpte den. Då blev den omgående fixad på verkstad (på garantin), men behövde ingen ombesiktning. Kravet var at felet skulle åtgärdats till det här årets besiktning. Nu såg det ju ut som om vi inte gjort det när samma fel kvarstod.


På torsdag ska den till verkstad igen.


Innan besiktningen var vi in till Kerstin på en fika, efter besiktningen åkte vi till skogen med hundarna.


   

Vi var till en, för hundarna , ny skog. Dom sprang som tokar och behövde ta igen sig lite. F.f.a Jolly blev väldigt flåsig och trött.


Det blev några liter kantareller idag också. Jag gjorde varma mackor av en del.


 

Det fick bli dagens middag (tre mackor var blev man mätt på)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards