Direktlänk till inlägg 8 september 2015

Bilbesiktning

Av Kicki Fredlund - 8 september 2015 20:18

Efter frukost rensade jag gårdagens lingon, som jag sen satte igång att koka sylt av.


 

10 liter bär är kokat och klart, men minst lika mycket till ska kokas.


Vi hade tid på e.m för att besikta bilen. Dessvärre gick den inte igenom.

Lite sur är jag (inte så lite heller förresten), för den hade samma datorfel nu som förra året när vi köpte den. Då blev den omgående fixad på verkstad (på garantin), men behövde ingen ombesiktning. Kravet var at felet skulle åtgärdats till det här årets besiktning. Nu såg det ju ut som om vi inte gjort det när samma fel kvarstod.


På torsdag ska den till verkstad igen.


Innan besiktningen var vi in till Kerstin på en fika, efter besiktningen åkte vi till skogen med hundarna.


   

Vi var till en, för hundarna , ny skog. Dom sprang som tokar och behövde ta igen sig lite. F.f.a Jolly blev väldigt flåsig och trött.


Det blev några liter kantareller idag också. Jag gjorde varma mackor av en del.


 

Det fick bli dagens middag (tre mackor var blev man mätt på)



 
 
Menageriet

Menageriet

8 september 2015 22:54

Först ett STORT GRATTIS till alla fina resultat på utställningen! ♥
Så surt med besiktningen? Nästan glad att jag inte har någon bil längre, men så saknar jag den när jag ser alla fina skogar Ni åker till.
Det är så roligt att läsa om allt Du har för Dig, för hos mig händer ingenting annat än ett mindre ryggskott numera. Men det går över som tur är!
Fina bilder från Gotland, ett ställe jag aldrig varit på! Ser väldigt platt ut, förutom raukarna?
Ha det så gott och kram på Er alla! ♥

http://www.skyttlat.blogspot.se

Kicki Fredlund

10 september 2015 12:24

Tack för grattiset! det var kul och ganska oväntat att det skulle gå så bra.
Skit med ryggen, hoppas det släpper snart.
Det är verkligen fint (och annorlunda natur) på Gotland.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

9 september 2015 09:13

Tack för tipset, några kantareller har jag inte hittat längre, men taggisarna som är de enda jag hittar funkar nog på macka dom med. Jag äter ju inte bröd, men nu måste jag allt hitta på alternativ och dom såg så smarriga ut! Inga lingon har jag plockat och ärligt talat har jag tappat lusten att ens försöka. Nu då jag äntligen börjat få smak för lingon går det åt kanske fyra burkar på ett år, så jag tror jag fortsätter köpa dem, lat som j ag är...Kramiz

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

10 september 2015 12:21

Du plockar ditt årsbehov av lingon på ett litet kick, dessutom så mycket godare sylt, den man gjort själv.
Pytt i panna går fint att göra på kantareller, bara stek med lök och potatis.
Kram

 
Anders

Anders

9 september 2015 09:22

Men så gott det där såg ut! Nu vill jag också plocka kantareller! :-)

http://https://charterresor.carbonmade.com/blog

Kicki Fredlund

10 september 2015 12:18

Ja, det är bara att ge sig ut i skogen ;-)

 
Anders

Anders

9 september 2015 09:23

Oj vad konstig min länk blev. :-)

http://charterresor.carbonmade.com/blog

 
Tasstanten

Tasstanten

9 september 2015 11:52

Här blev jag riktigt frestad och tur att jag nyss ätit lunch. Hemmagjord lingonsylt som är underbart gott. Jag måste ut och plocka lingon jag också. Och en kantarellmacka...mums :-).
Trist med bilen och hoppas det inte blir kostsamt att åtgärda.

http://tasstanten.se

Kicki Fredlund

10 september 2015 12:17

Så klart att du ska ut och plocka lingon.
Varma svampmackor är aldrig fel.
Har varit drygt två timmar på verkstaden idag, men felet kvarstår, så bilen ska in igen. Puh!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards