Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Kicki Fredlund - 22 augusti 2015 14:25

Man måste ju ändå göra lite nytta, trots värmen.


Nätterna börjar ju bli kyligare och därmed också morgonen, så om jag kör igång tidigt så hinner jag med lite innan man blir helt lamslagen av värmen.


Ute på altanen är det just nu (kl 14.30) 43 grader. Jag satt ändå där nyss och skrapade min nyupptagna potatis.


 

Jag gjorde en blåbärskaka (tredubbel sats), brukar göra den med hallon, men eftersom jag har så mycket blåbär just nu så testade jag det. Plockade 3 liter på ett kick igår kväll när vi var ute med hundarna.


 

När ändå ugnen var varm så gjorde jag vaniljhorn också.


Två maskiner tvätt har det blivit. Rev ur sängkläderna i morse och räknar med att bädda rent med samma, för det torkar så fort ute i värmen.


 

När jag gick ut efter potatis på landet, så passade jag på att räfsa ihop gräsklippet, som nu torkat så det var lätthanterligt. Det blev 4-5 högar som jag ska ta upp senare (om jag inte får ut Berra att göra det)

Torkat har även gräsmattan gjort i värmen, så den börjar se ganska besvärlig ut.


 

Nån som däremot inte alls ser besvärlig ut är syrenhortensian, som just börjat blomma, lika rikligt som förra året (om inte mer).


Nu har jag laxpaket i folie i ugnen, så vi ska strax äta. Det är en favorit, massor av hackade färska öreter, kapris , chiliflakes och en rejäl klick margarin på fiskbitarna, sen blir det klart på samma tid som potatisen.


Till något helt annnat. Det spökar rejält med hundarna just nu. Maya mår i.o.f.s bättre och har fått börja äta normalt, men tvivelaktigt att hon hinner komma i utställningshull på en vecka.

Men Triss var framhalt i morse, har ingen aning om varför, hittar ingenting som kan vara orsaken   



Av Kicki Fredlund - 22 augusti 2015 14:05

 

Nere vid komposten har det kommit en ensam solros. Troligen nån fågel som tappat ett frö.


 

Jag som trodde jag skulle bli tvungen attt använda mina ljusmanchetter för att klara temat solros.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards