Alla inlägg den 9 augusti 2015

Av Kicki Fredlund - 9 augusti 2015 20:15

I morse blev det ingen sovmorgon. Jag hade en del att förbereda för valpkursen. Åkte hemifrån kl 9. Tillbaka hemma  kl 13. Det går åt några timmar, även om kursen bara är dryga två.


Jag har en brokig samling valpar (som vanligt kan man väl säga). Några stora några små, men alla unga, bara mellan 3 och 5 månader.


Det kommer fler bilder längre fram.


 

Det här är den ena av två schäfervalpar, som dessutom är kullsyskon.


 

Som hämtade ur Astrid Lindgrens värld, Lovis och Ronja, dom var nog storleksmässigt minst i församlingen.


 

Det är trevligt när även jägarna går på kurs med sina blivande jakthundar.



 

Jag hann precis bara hem, så fick vi fikabesök.


Det var ju väldigt varmt idag också, det verkar som vi får en senkommen sommarperiod nu.


Jag tog Triss ensam med till skogen när jag plockade blåbär idag. Stannade först vid sjön där hon fick inviga flytvästen som jag köpte förra året. Fungerade jättebra, hon simmade ut och hämtade en snusdosa som fanns i vattnet. Det blev några vändor fram och åter. Nästa gång får jag ta kameran med.


I skogen gjorde hon nåt som hon aldrig gjort tidigare, hon stack ifrån mig och var borta minst en kvart innan hon kom tillbaka. Orsaken fick jag när jag kom till bilen, där låg det ben (troligen från ett rådjur), som hon burit med sig i skogen under en halvtimme innan hon försvann.

Hon tyckte väl att benet skulle med hem.


Jag rensade det sista som fanns kvar av rabarberna och gjorde en paj.

Tog också upp de första potatisarna ur landet (har tagit ur hinkodlade tidigare).

Gjorde lax i ugn, sen satt jag ute och rensade 4 liter blåbär. Jag börjar nog ha så vi klarar oss nu, men dom är ju så extremt stora och fina, så det är lika bra att frysa in ett skapligt lager. Vem vet hur det blir med bär nästa år, eller med ork att plocka för den delen.






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards