Direktlänk till inlägg 4 augusti 2015

Så åkte den sista tiken

Av Kicki Fredlund - 4 augusti 2015 16:43

Idag kom så den sista valpköparen.


Men innan hade jag bakat bullar och rensat gårdagens blåbär.


 

Hela morgonen var Nirvana och Nuncio ute i sin hage i det fina vädret (tänk, två dar i rad utan regn!)

Jag smög fram för att ta kort på dom sovande små när dom tagit en liten lur i busandet...


 

men dom vaknade tvärt när jag kom med kameran.


 

Medan jag satt ute och rensade gårdagens blåbär så hade jag läsplattan med och lyssnade på Zara Larssons sommarprogram från P1. Jäklar vilken tuff tjej! Bara 17 år gammal och så mycket skinn på näsan.


 

Berra rensade dom kantareller som han plockade i går.


 

Klockan 2 kom Marie-Louise från Gotland, men där blev det stressigt värre med att hinna skriva alla papper och ta en fika, för hon hade tagit fel på båttiden (upptäckte det av en tillfällighet). Så redan kl 3 fick hon och hennes medföljande vännina hasta iväg igen för att hinna till Nynäshamn i tid. (Det gjorde dom också med 15 minuter till godo!)


Lilla Nuncio är nu ensam och övergiven (tycker han själv) och gråter förtvivlat i två minuter i sin hage innan han somnar.


På måndag har jag fått veterinärtid för honom, kanske blir det dödsdomen då, han har nämligen ganska kraftiga andningsljud, både från näsa och mun, speciellt när han är nyvaken hörs det mest.


Jag skulle vilja höra med andra som haft liknande problem med en liten valp. Har dom opererat? När?Har det lyckats? Har valpen blivit sämre när den blivit äldre, med eller utan operation?


Jag vill inte ge mig in i diskusion på Facebook, men om någon vill maila till mig så är det OK. k.fredlund@telia.com










 
 
Menageriet

Menageriet

4 augusti 2015 23:12

Stackars liten så ensam och övergiven! Men han glömmer ju så fort som tur är.
Hoppas att andningsproblemen går att åtgärda? Vi håller tummar och klor här och skickar massa nospussar och kramar! ♥
Tack för påhälsningen!
Vi hörs och ha det så gott och den obligatoriska kramen förstås! :)

http://www.menageriet.se

Kicki Fredlund

5 augusti 2015 09:53

I morse klockan 5 körde han igång en gråtserenad, annars har det gått bra. Han får ju vara ensam med dom stora i hela huset nu, inte bara i köket som tidigare.

 
Ingen bild

Christine

5 augusti 2015 12:00

Så trist! Hoppas vet har råd och dåd att komma med!
Kram

Kicki Fredlund

6 augusti 2015 11:33

Vi ska se tiden an lite, men prognosen är inte god.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

5 augusti 2015 17:33

Uff det var tråkigt att höra, håller tummarna att det går att lösa medicinskt eller med operation. Annars är det väl bättre den lille kraken får somna in...
Väldig spridning blev det på valparna nu, dom finns lite överallt i landet. Då har ni många ställen att fika på när ni har vägarna förbi! Jag hittade en handfull kantareller idag, ganska små, på ett ställe där jag ifjol plockade dem nästan en månad tidigare. Efter en snabb start tog all svamp tvärslut här hos mig. Tror jag hittat tre schyssta soppar, inget mer. Bara att vänta, o hoppas. Blåbär finns det i mängder, trots att vi har säkert hundratalet bärplockare boende i byn. Dom åker ut med sina bilar så de bär som finns i byn får vi behålla, helt okej tycker jag
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

6 augusti 2015 11:32

Jag är orolig för valpen, men troligen hamnar han i Stockholm hos min syster tills vidare. Blåbär finns i mängder (dessutom på nära håll)
Gulingarna verkar vara på G ordentligt, men Kalle väntar jag också på (har hittat tre fina, men inte mer)
Kramen

 
Ingen bild

Marianne

5 augusti 2015 19:11

Har skickat E-post till dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards