Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Kicki Fredlund - 2 augusti 2015 19:32

Jag hade sett i tidningen att det skulle vara loppis här i byn idag, nere vid museet, bara ett stenkast från vårt hus.


 

Jag tog Triss och Maya med och gick till museet på f.m för att se om det fanns några närmare uppgifter.


   

Passade på att ta kort på den eländigt vattenfattiga dammen, vårt hus i bakgrunden.


Jo, mellan kl 14 och 17 var det loppis, dessutom gratis bord för den som ville sälja.


Perfekt! Jag som så många gånger önskat att sälja på loppis, men det har aldrig blivit av.


Jag packade ihop lite prylar, ingen vits att ta med för mycket, så här första gången, dessutom hade det regnat ett par rejäla skurar på f.m och himlen såg inte säker ut.


Dessvärre hade Berra en riktigt dålig dag, så han var sängliggandes. Så det här var nåt jag fick fixa själv.


Jag tänkte att billigt och enkelt ska det vara, inte en massa prislappar som skulle på. Jag tycker att på loppis ska det vara billigt, så man kan göra fynd.


 

Kaffeservering fanns och några äldre spelade gamla evergreens.


 

Och visst sjutton kom regnet, en rejäl skur. Tur då att jag inte hade så mycket att täcka över på mitt bord..


 

det var betydligt värre för många andra.


När regnskur nummer två närmade sig, så packade jag ihop mina saker, trots att klockan inte ens var 15.


Sen har skurarna avlöst varandra, så det var tur att jag tog mig hem i tid.


Men loppis var precis så kul som jag trodde. Nu var det inte så mycket folk som kom, men trevligt att prata med dom som stannade till vid mitt bord och några prylar färre hade jag med mig hem och kassan visade 320 kr +. Helt nöjd efter omständigheterna.


 

En deckare fick jag med mig hem á 5 kr. Det visade sig att min säljargranne också var nästan granne här i byn, bara en gata härifrån.


Den här boken ser jag fram emot att läsa, då jag läst de 5 tidigare av Håkan Östlund med handling från Gotland.



Av Kicki Fredlund - 2 augusti 2015 19:14

 

Sista chansen att ta en bild på en sommarnatt. Dels för att sommaren, som knappt har varit, snart är slut. Men även för att jag inte är uppe och tar kort om natten, varken på sommaren eller nån annan årstid.

Av Kicki Fredlund - 2 augusti 2015 11:21

Halva glädjen med att ha valpar är nöjda valpköpare.


Än är det bara två valpar valpar som flyttat, men deras start i sina nya hem kunde inte bli bättre.


 

Det värmer ett modershjärta att få en sån här bild skickad till sig. Tack Agneta! Nahar, numera Nalle, har fått en ny gammal boxerdam att se upp till.

Av Kicki Fredlund - 2 augusti 2015 10:02

Igår fick vi mer trevligt besök.


 

Det var Lena och Hasse från Kolsva som var här för första gången.

Lena ville se valparna innan alla flyttat.


 

Hasse tog en promenad med deras hundar, när de suttit i bilen ett tag. Nike t.v är kullbror med Skorpan. Medan tiken till höger (Eldenburg's Amarula) är en systerdotter till Skorpan.


Vädret var åter fint, så vi kunde sitta ute på altanen i flera timmar.


   

Valparna slocknade till slut hos Jolly efter mycket busande.



Av Kicki Fredlund - 2 augusti 2015 09:54

 

Triss' valpar och Jolly hör ihop precis som övriga flocken.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards