Alla inlägg under juli 2015

Av Kicki Fredlund - 6 juli 2015 12:25

Datorn har dummat sig i ett par dagar. Den har låst sig (det händer stup i kvarten), men den har också stängt av sig och gått i timmar på automatisk felsökning av systemfel.


Nu fungerar den igen (man får väl se för hur länge).


Det innebär att jag ligger efter i mitt bloggande, men får väl köra ikapp vad som hänt under helgen.


I lördags gick jag upp i ottan för att klockan 6 bege mig till Alfta på utställning med Maya. Det var drygt 15 mil dit. Vädret var faktiskt perfekt, mellan 18 och 20 grader på morgonen.


Lätta skyar dolde solen för det mesta, så utställningsplatsen blev inte så het. Det var "bara" 24 grader när jag åkte därifrån.


   

Det finns folk som klagar på lupinerna, jag tycket att det är jättefint med dessa prydda vägrenar i Dalarna och Hälsingland, där dom verkligen finns i mängder.


Jag var bara tvungen att stanna bilen för att ta kort på dom.


Det var inte speciellt många frallor, 21 st enligt katalogen men 4 st var strukna. Bl.a stannade Mayas kullsyster Hedda hemma p.g.a oväntade orsaker.


Jag måste träna Maya mer, hon nosar som en galning i gräset när hon ska springa, vilket gör att hennes fina rörelser inte kommer helt till sin rätt.


     

Men i stort uppför hon sig bra och hon är lugn och fin att ha med sig.


     

Jättefina "Suri" Daulökke's Belle de Jour (hon har t.o.m slagit Triss), tog tikcertet och blev därmed Champion. Hon blev också BIR.


Kritiken för Maya i hennes andra officiella utställning är jag jättenöjd med.

Nice bitch good zize, beutiful headprofile o eye, sufficient open nostrils, nice chinmarking, öronplaceringen (kan inte tyda det engelska ordet) is a bit wide, typical in front and feet, correct rearengulation, tiptop condition, easy mover.

Exelent jkl 2 jkkl ck

Domare: Rony Doedijns Holland



Av Kicki Fredlund - 5 juli 2015 18:05

 

Den ene båten finare än den adra ligger förtöjda i småbåtshamnen i Torsång.

Av Kicki Fredlund - 4 juli 2015 19:39

Igår avmaskade jag valparna igen.


  

Först måste man väga, så man vet hur mycket maskmedel varje valp ska ha. Det börjar bli trångt att väga dom i glassburken, men än går det.


   

Inte så mycket grimaser den här gången.


 

Ännu är det enkelt att klippa klorna (jag gör det en gång i veckan), men klorna växer otroligt fort.


Mot kvällningen fick vi besök, då barnbarnet Felix och hans Kim kom på fika och gullade med valparna.


   




  



Av Kicki Fredlund - 3 juli 2015 10:09

Man sover inte så värst bra i den här värmen, men å andra sidan är det lätt att kliva upp på morgonen.


Det var 22 grader varmt ute när jag la mig vid 22-tiden igår kväll. 21 grader halv 7 i morse när jag släppte ut hundarna och gick upp.


 

Jag hörde ett plask på altanen, det var Skorpan som tog sig ett morgondopp kl 7.


 


 

Tur att jag köpt några plantor annars skulle jag inte haft nånting som blommat i krukorna, för det som jag sått brukar börja blomma så sent , att dom andra nästan blommat klart.



Av Kicki Fredlund - 3 juli 2015 09:52

Igår var det nästan olidligt varmt. Tänk att man aldrig kan vara nöjd, men det kan ju också vara nån måtta på vädret.


Nästan hela juni var det kallt, regnigt eller blåsigt. Sen när värmen äntligen kommer så får vi en värmebölja med 29 grader varmt. På altanen var det omöjligt att vara på dan med 40 grader.


Vi åkte till Hedemora tidigt innan det blev för varmt. Skulle bl.a köpa valpfoder på Granngården, där hade dom även extrapris på kompostgaller (50%), så jag köpte två och gjorde en valphage ute i skuggan.


Vi var även till Apoteket för att hämta ut Berras blodtrycksmedicin, det var tredje gången nu, skulle ha funnits i fredags em, men fanns inte nu heller. Alltså hade VC glömt att ringa in medicinen   


När jag ringde igen till VC, så säger människan att mitt samtal inte ens var registrerat i fredags, så nu måste vi in till Hedemora idag igen, för den medicinen behöver han ju.


Vi hade börjat med attt gå en skogspromenad med hundarna, men det var redan för varmt, så det blev jättejobbigt för alla fyra.


På hemvägen stannade vi till hos Kerstin och fick f.m.-fika (gofika, säger Berra, eftersom där alltid finns hembakat)


 

Jag tog fram hundarnas badbalja och vi fyllde vatten i den. Snabbast i var Skorpan. men dom andra (d.v.s. inte Jolly) var strax efter.


   

Ludwig, som fortfarande är kvar här, hjälpte mig att sätta ihop gallren till en hage åt valparna.

Det är första gången jag haft så unga valpar ute (dom är 4,5 vecka, men dom fann sig väl tillrätta på en gång och kunde vara ute ända till kvällen.



Av Kicki Fredlund - 3 juli 2015 09:44

 

När man är mätt och belåten sover hon (Next Time) som en utslagen.

Av Kicki Fredlund - 2 juli 2015 08:51

         

Igår kväll fick valparna komma ut på altanen en stund, det var ju så otroligt varmt hela dan.

Ännu kl 21 på kvällen var det 24 grader.


Dom var väldigt intresserade av Maya, men när dom skulle kolla om hon hade nån mjölk att dia så satte hon sig på dom

Av Kicki Fredlund - 1 juli 2015 17:12

Idag kom en valpspekulant som tog båten från Gotland i natt, hon hade en dotter och måg i Stockholm, dom var också med hit för att beskåda valparna.


 

Vad gör man inte för att få träffa en sån här liten go valp. I det här fallet åker ända från Gotland.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards