Alla inlägg under juli 2015

Av Kicki Fredlund - 8 juli 2015 10:11

 

Jag har lyckats hitta ett par jättebilliga (49 kr) och bekväma gummiskor att ha när man håller på i trädgården.

Av Kicki Fredlund - 8 juli 2015 09:37

Jag fick ett mindre ryggskott för några dagar sen. Att städa valphage har varit en pina, men Berra har fått assistera mig.


 

Rolig men enkel leksak, en gammal vante i ett resårband. Kul att ha dragkamp med.


Igår var jag bättre i ryggen och kunde gå skogspromenaden med hundarna utan smärta.


 

Av det våldsamma regnet dan innan syntes just inga spår, så några vattenpölar fanns inte att bada i för hundarna.


 

Jolly var på G och bar en pinne hela promenaden.


 

Ibland med viss "bärhjälp" av Maya.


Vi var hem till Helena och lånade fler sektioner till valphagen, fick då höra att hon och en vän varit ute och lagt blodspår till sina hundar i samma skog som vi gick i.


 

Det märktes, för Maya var otroligt intresserad av att spåra på vissa ställen.


 

Vi lyckades även få med Ludwig på promenaden, men det var mest godisköpet, som skulle göras när vi åkte till affäten efter skogen som lockade honom att följa med.


Annars är han som de flesta tonåringar verkar vara, sover halva dan och sitter fastnaglad vid sin dator resterande timmar.










Av Kicki Fredlund - 8 juli 2015 09:07

 

Ibland klarar vi regnet, trots att molnen är hotande.

Av Kicki Fredlund - 7 juli 2015 11:02

Den senaste tidens värmebölja har gjort det omöjligt att gå med hundarna på skogspromenader.


Men igår var det äntligen dags igen. Det regnade kopiöst hela f.m Jag tömde 30 mm ur regnmätaren.


Nåt som syntes i skogen också, för trots torkan som varit så hade inte vattnet sjunkit undan. Det fanns hur många härliga vattenpölar som helst för hundarna att bada i.


       


 

Men när vi gick där inga pölar fanns, så blev det att bära pinnar i stället.

Av Kicki Fredlund - 6 juli 2015 18:36

 

Det är fler än en som är sugen här när mamma Triss kommer in i valphagen.

Av Kicki Fredlund - 6 juli 2015 17:06

Igår hade vi valpköpare/spekulanter här. Dom kom vid olika tider, men var även här samtidigt. Båda från Stockholm.


Nu är alla valpar placerade, med reservation för en valp som har lite andningsljud från ena näsborren. Jag får se vad veterinären säger om det på besiktningen.


Flera av köparna är utställningsintresserade, men en valp är utesluten från utställning för han saknar tyvärr svans.


   

Den här familjen fick äntligen se sin valp. Dom var här och hälsade på hundrana redan innan valparna var födda.


   

Valparna får mycket uppmärksamhet.


 

I hettan som var så används hundbaljan flitigt. Skorpan njuter i fulla drag sittande i vattnet.


 

Det har varit mycket sova på altanen för Jolly..


 

t.o.m jag har passat på i värmen. Jag har suttit ute och lyssnat på eftersändningarna via nätet på sommarpratarna i P1. Det har varit många bra hittills.


 

Maya är mest i farten trots värmen som varit.


Av Kicki Fredlund - 6 juli 2015 13:20

Eftersom eftermiddagen var jättevarm (29 grader) så väntade jag till kvällen med att veckoväga valparna och ta kort på dom, men alla var fortfarande trötta och ganska slöa, så bilderna blev ju därefter.


Lilla minsta hanen är fortfarande den piggaste, men det beror väl just på att han är så liten. Det skiljer 400 g mellan honom och den största valpen.


                       


Jag tog av halsbanden medan jag tog korten (utom på tikarna). Annars är Najo blå, Naglo lila, Nuncio grön och Nahar svart.





Av Kicki Fredlund - 6 juli 2015 13:12

Jag hann inte mer än innanför dörren på lördagen, när jag kom från Alfta, så hade jag besökare här som ville se valparna.

Jag satte dom i arbetet med att hjälpa mig att ta in all packning från bilen   


 

Fick också hjälp att ta ut valparna till hagen, sen kunde dom sitta där och gulla med valparna medan jag fick förbereda lite mat.


Det är så bra när det kommer folk, för valparna får den nödvändiga kontakten med främmande människor, vuxna som barn.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards