Alla inlägg under juli 2015

Av Kicki Fredlund - 16 juli 2015 13:36

Dialog In startade igår kväll på V86 på Solänget.

Han hade ett tråkigt 8:e spår bakom startbilen, provade att köra till från start, men blev hängande och backade till han var sist.

Sen hade han inte riktigt fritt fram på upploppet, men slutade 5:a på finfina tiden 1.14.6a full väg.


Jag ska fortsätta att spela honom när han startar, för han är riktigt bra.

Av Kicki Fredlund - 16 juli 2015 11:26

 

Nu är det blomstertid utmed skogsvägarnas vägrenar.

Av Kicki Fredlund - 15 juli 2015 19:06

Jag slapp i.a.f laga mat på vår bröllopsdag. Vi hastade iväg till Borlänge för att hinna äta dagens lunch på nån Thairestaurang.


Först hade vi gått en skogstur med hundarna, så dom kunde stanna hemma.


 

Vi hamnade inte riktigt där jag tänkt mig, för där hade dom bara lunch till 14.30, medan den här hade det till kl15.


 

Maten var ok och proppmätt blev jag. Som oftast så glömmer jag att ta kort när maten ligger nyupplagd. Här har jag ju redan hunnit sätta i mig hälften.


Vi hann även med en trevlig fikastund hos S-O och Kristina, jag tog med bakelser (det var ju ändå vår bröllopsdag).


Valparna var ordentligt hungriga när dom fick sin mat en timme sent.


Av Triss får dom bara di på morgonen nu (och knappt det)


Jag börjar bli lite orolig för Jolly, hon har kräkts i flera dagar, spytt i bilen, spytt om natten och nu lagt en jättehög med mycket gräs i innanför dörren när vi kom hem.










Av Kicki Fredlund - 15 juli 2015 11:58

Otroligt! Skorpan leker med småvalparna, hon som förra kullen var tvungen att hållas avskiljd från Triss' valpar medan dom var små, för hon tyckte dom var pest och pina.


Sen när Maya blev kvar, så tog det flera veckor innan hon accepterade henne.


         

Jag vet inte om hon gick i badet för att hon behövde svalka sig efter all lek och bus.

Valparna följer henne i baljan med stort intresse.

Av Kicki Fredlund - 15 juli 2015 11:49

Nu igen.. det känns ju som det var alldeles nyligen vi hade vår senaste bröllopsdag, men nu är det dags igen, den här gången är det 53 år som gäller.


Jag tror att vi ska åka till Borlänge på e.m och äta på nån Thai-eller kinesrestaurang. Det får i så fall bli mellan två mål för valparna. Allting måste ske mellan två mål om man ska iväg nånstans.


Idag åker Ludwig hem till Göteborg igen, efter att har varit här i nästan en månad. Men han blev hämtad redan igår av sin farmor, där han skulle vara sista dagen.


 

Vad heter den här (jag tror fridlysta) orkidén, som växer i fuktig mark i skogen?

Av Kicki Fredlund - 15 juli 2015 11:41

Skorpan går i baljan i tid och otid, ofta bara för att dricka vatten. Valparna skäller i tid och otid, men här tycker Nuncio att det är lite läbbigt när mormor är i badbaljan, så han skäller det värsta han kan.

Av Kicki Fredlund - 14 juli 2015 12:57

 

 Där är den ju!

 

Här får det bli en svit med bilder på temat hjälp.

Jag hittade ju inte kylkragen igår, som Maya tappade i blåbärsriset, så idag efter förmiddagsfikat så åkte jag till skogen igen. Tog med Jollys tjänstetecken, för att hon skulle förstå att det var jobb på gång.


Det var väldigt varmt, så farten var långsam och jag gick med samtidigt med mobilkameran i handen om hon skulle hitta. Yes! Här var duktiga Jolly verkligen till hjälp och hon hittade den borttappade kylkkragen.

Av Kicki Fredlund - 14 juli 2015 10:32

Igår gick jag upp ganska tidigt, det gör jag i.o.f.s varje morgon, eftersom valphagen ska städas och valparna får snutta på Triss innan dom sen får valpmaten vid 8.


Men den här gången skulle jag även baka, det blev bullar och vaniljhorn. Frysen var tom och jag väntade valpköpare (som skulle träffa sin valp igen) på f.m


Det var ganska uppskattat med nybakade bullar på altanen till 11-fikat.


 

Sari, som har Mayas syster Hedda var också här. Maya och Hedda busade på framsidan under tiden.


På e.m trotsade vi värmen och tog med hundarna till skogen. Hade en del ärenden i Hedemora innan.


 

Hittade faktiskt en del blåbär. Jag hade tagit en liten bytta med, så jag plockade så vi har till filen/gröten några mornar. Hundarna är skickliga på att äta från risen.


Trots att jag hade kyltäcken på Triss och Skorpan, så blev Skorpan jättetagen av värmen, hon får ju jobba så mycket extra bara för att ta sig fram.


 

Jollys tunga hängde som en slips i värmen...


 

så det var skönt för henne att vila i blåbärsriset. Maya lyckades dessvärre tappa sin kylkrage, jag såg det när vi skulle gå hen, men hittade den inte när jag gick tillbaka och letade.

Får gå till samma ställe idag igen och leta, inte så enkelt kanske i blåbärsriset.


 

Det blev baljan direkt för Skorpan när vi kom hem, hon fick även ett blött kyltäcke över ryggen. Skönt att lägga sig ner!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards