Alla inlägg den 25 juli 2015

Av Kicki Fredlund - 25 juli 2015 18:47

Idag kom Lena på f.m.-fika Med sig hade hon 5 liter nyplockade jorgubbar, som vi fick.


Jag kokade sylt på en del av dom, vilken lyx!


 

Alltid lika trevligt när Lena kommer.


 

Valparna äter ofta sin mat ute, när vädret tillåter.


Idag blir dom 8 veckor, jösses så fort tiden går. Dom flesta blir kvar nån vecka till.


     

Nahar och rumpan på Naglo.



 

Najo vill ha mer sällskap.


När Lena åkt, stack jag och hundarna till skogen.


Det finns faktiskt jättemycket blåbär på sina ställen..


   

Triss och Maya försåg sig ordentligt med bär.

   

Lilla sötmössan Maya!


Hemma var jag igen i god tid för att se Dialog In på TV. Idag startade han på V75 igen, var jätteduktig som 2:a.


Efter travet så badade jag Triss och Maya. Triss fäller förskräckligt efter valpningen, jag tvivlar på att jag får henne snygg till sista helgen i augusti när det är utställning på Gotland. Men jag gör ett försök i.a.f





Av Kicki Fredlund - 25 juli 2015 14:27

Igår var det liv och rörelse mest hela dan, det var t.o.m så jag glömde ta med mig kameran ut.


Sent i torsdagskväll (dom skulle kommit under eftermiddagen) kom Peter med familj. Dom har semester och hade husvagn med sig. Peter hade kört en endurotävling i Hedemora, så det var därför dom var här.


Nu träffades vi först på fredagmorgon, då Elvira kom in redan kl 7 när jag höll på att morgonstäda år valparna.


 

Elvira hälsar på Maya.


Lite senare vaknade Ville, men han var fortfarande lite trött och satt och myste med sin pappa en stund.



 

Vädret var fint, så vi kunde fika ute på altanen. Elvira hade bakat blåbärsmuffins med en kamrat dan innan som hon bjöd på.

Jag hade gjort kubbar och vaniljhorn dan innan. Vaniljhorn är ett måste när barnbarnen kommer.


Efter fika åkte jag, Gertrud och Elvira till skogen för att plocka blåbär. (Berra mådde dåligt så han gick och la sig i stället för att följa med).


 

Elvira var lite tveksam om hon skulle våga följa med till skogen, när hennes övriga familj skulle ut på annat. Men med en nalle innanför jackan som extra stöd så gick det bra, hon var dessutom duktig på att plocka bären.


 

Hundarna hittade en kvist som dom busade med ett tag.


 

Elvira, som alltid varit så negativt inställd till att bli fotograferad, poserar glatt när farmor ber henne.


Kvart i 6 gick Gertruds buss från Hedemora tilll Stockholm, jag skjutsade henne bussen. Om det inte vore för att hon arbetar lördag/söndag, så hade hon stannat längre.


Det har varit trevligt att ha sin syster här några dar, jag har dessutom fått hjälp med valparna.


Gertrud har fått en favorit, som kanske dessutom flyttar till henne. Det är hanen som låter lite illa i andningen. Jag vill inte sälja honom just nu på grund av andningen.



  




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards