Alla inlägg den 23 juli 2015

Av Kicki Fredlund - 23 juli 2015 18:22

Idag har vi varit till skogen på f.m med hundarna.


Regnskurarna har avlöst varandra, som tur är har dom flesta varit kortvariga, så valparna har kunnat vara ute i omgångar.


Jag hade redan tidigt åkt till veterinären och köpt specialfoder, så handlade jag på ICA.


När jag kom hem bakade jag kubbar och vaniljhorn, så vi fick till f.m.-fikat Yngste sonen ringde och sa att dom skulle komma hit på e.m


Igår var jag tvungen att klippa klart gräset trots blötan som är, för nu var det så otroligt högt, så gräsklipparen tog sig knappt igenom.


 

F.m-turen till skogen gav det här resultatet i svampkorgen.


Nu ska jag sätta mig och rensa dom, jag har just rensat klart gårdagens blåbär.

Av Kicki Fredlund - 23 juli 2015 17:54

Jag skulle ha varit till veterinären idag med Maya som kräkts i  drygt två dygn. Hon började kräkas skum i måndags morse, sen kräktes hon upp all mat hela måndagen och tisdag morgon, när magen var tom kräktes hon galla. Då slutade jag ge henne mat, hon fick svälta hela dagen igår, jag fick i henne vatten via en spruta i mungipan, men hon kräktes även igår, då hon ätit blåbär i skogen som kom upp tillsammans med vatten. 


Idag har hon inte kräkts, fick en aning filmjölk i morse och sen åkte jag till veterinären och köpte skonsam mat, som hon fått i små portioner idag. Har inte kräkts idag.


Men, nu kräks Triss och har gjort det hela dagen, så nu är det hon som inte får nån mat, bara vatten.


När även Triss började kräkas så kom jag på att Jolly kräktes två dagar förra veckan, men eftersom det händer ibland att hon kräks, oftast för att hon ätit gräs, så reagerade jag inte så mycket på det. Men nu förstår jag ju att alla tre råkat ut för samma sak, vad det nu är.


Nu är jag självklart rädd för att även valparna ska börja kräkas, håller alla tummar att det inte får ske.


Apropå valparna, så skulle dom varit på veterinärbesiktning igår, men det fick jag lov att lämna återbud till, ny tid blir onsdag nästa vecka. Jag har nämligen inte fått deras registreringsbevis från SKK .


När jag var i kontakt med SKK igår, så fick jag veta att dom skulle posta bevisen idag   


 

Av Kicki Fredlund - 23 juli 2015 17:01

 

Nu är det på sluttampen med pionernas blomning. Men eftersom allt är så sent i år, så brukar dom ha blommat över den här tiden. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards