Alla inlägg under maj 2015

Av Kicki Fredlund - 13 maj 2015 10:48

Ska man få nåt gjort ute, så får man passa på mellan regnskurarna. Tyvärr blir det så blött att man inte kan gå i rabatterna.


Igår fick vi ändå en del uträttat.


Jag fick ner mina sådda dahlior i krukor. (äntligen)


Vi var till återvinningen i Hedemora med bilen full att sånt som äntligen blev utrensat från friggeboden.


Berra hade tid 13,30 för kontroll på blodmottagningen på Falun Lasarett.


Hann med en snabb skogspromenad med hundarna innan. Snabb och snabb förresten, varken Jolly eller Triss ville hålla mitt tempo, det var bara Maya som sprang före. Triss börjar känna av sin mage nu, då har hon ändå tre veckor kvar.


På blodmottagningen var överläkaren väldigt nöjd med att Berras värden fortfarande var bra och hans myelom, som det nu är 4 år sen han fick reda på att han hade, inte försämrats. Det är ju en obotlig cancerform, men den kan efter behandlig ligga latent under många år.

Dessvärre hade hon inga råd att komma med för hans smärtor i övrigt, mer än att han måste röra på sig så mycket han bara kan. Gärna tre korta promenader om dagen än en längre. (Då är ändå hans längre promenader bara max 1 km)


 

Vi gick genom sjukhusparken tillbaka till parkeringen.


 

Det kom några nyfikna duvor medan jag stod och fotograferade med mobilen.


 

Det växte mycket harsyra utmed stigen. Den tuggade man och åt på som barn, minns jag. Jag tror även att det är en läkemedelsväxt och att den också går att använda i sallad m.m


Dessvärre fick Berra lida rejält för att han varit med och jobbat ute, för smärtan i kroppen har varit värre än nånsin efter det.


Idag har han varit iväg igen, då han hade tid för nya provtagningar på morgonen på VC. Den här gången skulle han vara fastande, det var Avesta lasarett som skulle ha provsvaren. Han ska dit om en vecka, då är det årskontroll efter hjärtinfarkten och kärlsprängningen.


Ett väldans åkande har det blivit ett tag, men det är ju himla bra att han blir kontrollerad.


Av Kicki Fredlund - 13 maj 2015 10:39

 

Jag undrar om det är nån sorts gömma där ute på den lilla holmen i dammen.

Av Kicki Fredlund - 12 maj 2015 10:55

 

Det finns väl 72snart inte en butik som inte har ett eget flaggspel utanför.

Av Kicki Fredlund - 11 maj 2015 20:12

Idag satte vi igång att röja i friggeboden.


Berra hade en bra dag så jag fick hjälp.

 

Jösses så mycket grejor man samlar på sig som inte längre behövs. Bl.a de stora baljorna som vi haft att ha vatten i i hästhagarna.


Jordfräsen satte jag ut på Blocket mitt på dan. Nu ikväll kom en kille från Värmland och köpte den.


 

Massor av deamejeanner, som jag aldrig kommer att använda igen. Dom ska nog också få hamna på Blocket.


Berra fick en klipptid i Hedemora på e.m Vi hann gå med hundarna först, sen efter klippningen åkte vi till Kerstin, som fyllde år idag.


 

Trots att vi kom sent, fanns massor av godfika kvar.


 

Men flera gäster fanns kvar...


 

Även om en del var på väg hem när vi kom.


I kväll klippte jag gräset för första gången i år. Vansinnigt mycket mossa i gräsmattan. Mossan var så hög och tät, så gräsklipparen nästan la av.


Av Kicki Fredlund - 11 maj 2015 19:51

 

Årspremiär med gräsklipparen ikväll, nu är det nyklippt.


 

En till som blev nyklippt idag.

Av Kicki Fredlund - 11 maj 2015 13:10

  Uppe i hörnet vid sälgen, där hundarna har sin dasshörna, har det kommit upp en ensamstående tulpan.

Jag har ingen aning om hur den hamnat där.

Av Kicki Fredlund - 10 maj 2015 17:42

Dagarna rinner iväg, fasen vet var dom tar vägen.


I fredags var vi till Borlänge. Både Berra och jag hade tid för akupunktur. Jag för ryggen, Berra för huvudvärken. Hans huvudvärk har blivit mycket bättre sen han börjat få akupunktur.


Berra trodde inte alls på det från början, men med facit i hand så är det bara att konstatera att den huvudvärk som han haft dygnet runt i dryga 4 år, nu bara dyker upp sporadiskt, inte ens dagligen.


Efter Borlänge var vi in på en fika hos Stig-Ove och Kristina. Skorpans fina mamma Issy satt och njöt i knäet på K. Skorpan är otroligt lik sin mamma.


Sen åkte vi och plockade lite murklor (inte alls lika gott om dom i år som förra året) 


   

Hundarna plaskade i betydligt renare vatten den här gången.


Igår hann jag sätta potatis och rensa vidare i landen efter att jag varit och tittat på klubbens tävling. 


Idag vet jag knappt var dagen tagit vägen. Det känns inte som om jag gjort nånting.


 

Gått med hundarna har vi i allafall gjort. Full fart på Jolly och Maya... 


 

men lite vila vill Jolly ha efter språngmarschen.


Vi åkte inte till skogen för att spåra på morgonen, för det regnade och jag ville att även Berra skulle följa, men han ville inte åka i det vädret. 


Men senare åkte vi dit och dom flesta i spårgänget var fortfarande kvar.


 


 

Dom höll på med uppletande ,och här är det Queensi som hittat ett föremål.


 

Det var många boxrar i farten, här avslutas träffen med promenad med dom som var kvar.


När vi kom hem gjorde jag årets första rabarberpaj.

 

Pajen tog vi till fikat efter att vi ätit pannbiff med murkelsås. Ett glas rött satt inte heller fel till maten.


Av Kicki Fredlund - 10 maj 2015 16:44

 

Det har ju varit gott om regnskurar på senaste tiden. Inget som jag gillar, men regndroppar som hänger kvar i granbarren har jag inget emot.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards