Alla inlägg den 26 april 2015

Av Kicki Fredlund - 26 april 2015 19:37

Idag har jag varit i skogen i många timmar.


Deltagarna på valkursen fick idag prova på att spåra med valparna.


Jag hade kamera med mig, men missade att ta den med ut i spåren. Det var så varmt att jag lämnat jackan i bilen och i den hade jag mobilen.


 

Här kommer en glad Kim, som just lagt spår åt sin lilla Hugo.


 

Fikade gjorde vi så klart medan spåren låg till sig.


Efter kursen tog jag en lång promenad med hundarna i skogen.


   

Jag åkte längre bort på skogsvägen än vad jag gjort på ett par år. Jösses så olikt det var.

Nya kalhyggen, skogen där dessa två bilder är tagna är mitt emot varandra och jag står på vägen emellan.


En helt ny väg gick också rakt upp i skogen, men eftersom den såg ut av vara av kolstybb, så brydde jag mig inte om att kolla den närmare.


 

Jag började promenaden på en stig..

 

men fortsatte sen in i skogen..

 

Är det vildsvin som varit här och bökat tro?

 

Det var väldigt varmt och Jolly orkar inte som förr, så hon vilade lite ibland..  

eller också så stannade hon till för att rulla sig lite.

   

Mitt i skogen hade hundarna turen att hitta en liten ganska djup grop som det var vatten i, där passade dom på att släcka törsten. Jag hade även en liten vattenflaska med i fickan.

 

Här hamnade vi på en solig öppen plats, innan vi fick passera genom slyn lite längre fram. Här hittade jag årets första två murklor.


 

Jag vet inte om det var tur eller skicklighet (kanske en blandning av båda), men när vi kom ur skogen så var jag bara några få meter från vägen där bilen stod.



Av Kicki Fredlund - 26 april 2015 19:23

I fredags årsdebuterade Dialog In i Boden.


Han gjorde ett jättebra lopp som 2:a. Han fick ett lopp i fjärde par utvändigt efter ett startspår i andra ledet bakom startbilen.


Jag missade faktiskt att se loppet när det gick på TV, men kunde se det på datorn på TV4 PLAY.


Hoppas han får hålla sig fräsch och kunna starta kontinuerligt. Han segrade ju senast i november, men såg inte bra ut i starten efter som var i december, då han galopperade och blev diskad.

Av Kicki Fredlund - 26 april 2015 08:55

Tur att vädret ser bättre ut idag med sol som skiner mot gårdagens regnande.


Regnet behövs förvisso, men jag ska ha valpkursen i skogen idag, så det hade varit mindre kul med regn då.


Berra ligger nedbäddad i sin förkylning för tredje dagen, själv håller jag tummarna för att jag ska klara mig.


Jag ska ta med mig alla fyra hundarna, så får jag ta skogspromenad med dom efter kursen.


 

Mayas favoritplats, så nära Jolly som möjligt.



Av Kicki Fredlund - 26 april 2015 08:49

 

Innanför detta takfönster finns mitt vävrum (vävstolen syns lite i fönstret). Dessvärre var det länge sen jag nyttjade vävstolen nu. Det sitter en halvfärdig matta i, som jag skulle göra till hallen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards