Direktlänk till inlägg 21 april 2015

Anestesimottagningen Falu Lasarett

Av Kicki Fredlund - 21 april 2015 18:23

Klockan 10 på f.m hade Berra efter remiss fått tid i Falun på anestesimottagningen.


Jag släppte av Berra vid entrén, sen fick jag köra runt i 10 min. innan jag hittade en pkering där jag kunde stå med hundarna i bilen med öppen baklucka. Sen fick jag springa hela vägen för att hinna till avdelningen.


Träffade en ytterst trevlig läkare, som höll med om att smärta och psyke går hand i hand. Det ena försämrar det andra och vice versa (hönan eller ägget).


Hon tog mycket god tid på sig (en hel timme). Kontentan av det hela blev att hon skrev ut svagare morfintabletter, så nu ska Berra under ca två månaders tid trappa ner dosen. När han fortfarande har så ont trots morfin så tyckte hon att det gav mer biverkningar än hjälp. Tröttheten och illamåendet kan mycket väl komma därifrån.


På vägen hem stannade vi och handlade i Borlänge, sen gick vi med hundarna i skogen, så hemma igen var vi först vid tre-tiden.


Jag fortsatte att rensa i trädgården, nu har turen kommit till landen. Jösses så mycket ogräs. Det blev dåligt skött förra året, hoppas att jag ska orka bättre i år.


Berra var med en liten stund, men orkade inte mycket. Han fick i stället gå in och plocka fram ingredienser till kubbar.


 

När alltredan var framplockat och ugnen varm, så gick det på ett kick att få till en plåt med kubbar. Hade inte tillstymmelsen till kaffebröd kvar i frysen (kanske blir det bullbak i morgon).


 

Det var ljuvligt skönt ute på altanen där vi satt med fikat klockan 17 i rena sommarvärmen (+25 grader i solen).


 
 
Ingrid

Ingrid

21 april 2015 22:17

Så skönt att få möta en förstående läkare som gav sig tid med er.
Vilka vackra porslinsburkar för torrvaror du har!
Så skönt att få sitta ute i solskenet och njuta efter en innehållsrik dag.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

22 april 2015 10:07

Burkarna kommer från Berras föräldrahem, har även små kryddburkar till.
Hoppas vi får samma fina dag idag.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

23 april 2015 18:56

Hej, jag har fått många uppmaningar att söka mig till en smärtdoktor. Det måste vara en sådan som Berra fick träffa! Men, jag träffade en bra doktor här i byn idag! Tänk, dom håller öppet en dag i veckan för multisjuka o där verkar jag platsa, haha
Angående min hammartå fick jag (förstås) rådet att gå till skomakaren i stan som är urduktig på inlägg och bra skor. Dessvärre finns inga subventioner att få längre, för många år sedan betalade jag 600 för tjotaballongen men nu får man pröjsa själv. Så det lär dröja...
Däremot fick jag trombyl istället för den jag fick sådan klåda av, men även min gamla brai medicin ska tydligen kunna beställas men det kan vara väntetider. Och så fick jag norspan depotplåster för min artros, jag som inte kan äta annan värkmedicin. Ska bli spännande att prova
Kram och ta det lilla lugna nu så du inte får tillbaka ryggskottet

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

24 april 2015 07:23

Berra får bl.a Trombyl, det har han tagit sen han fick pacemakern för drygt 10 år sen.
Norspanplåster hade han innan morfinet i tablettform. Men nu ska han ju trappa ner det tills han kan slluta helt, det hjälper ju ändå inte mot hans smärtor.
Hoppas att du blir hjälpt av plåsterna.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards