Alla inlägg den 18 april 2015

Av Kicki Fredlund - 18 april 2015 10:39

Jag ringde runt till flera veterinärer igår, för jag ville inte vänta till efter helgen att få Maya kollad.


Mina två förstahandsval hade inte en chans att peta in henne samma dag, men på Vettris i Borlänge kunde dom ta emot henne på e.m


Det är en mindre, relativt nyöppnad klinik, med mycket trevlig personal. Flera från Falu Djursjukhus har börjat på Vettris i stället.


 

Eftersom IKEA ligger i princip granne med Vettris, så var det där vi åt vår lunch. Utbudet av mat är ju ganska begränsat, men eftersom jag gillar lax, så blir det oftast deras ugnsbakade som jag äter där.


 

Maya funderade nog på vad vi väntade på, när ingenting hände på en stund.


 

Hon börjar bli rejält mager nu, hade gått ner i vikt från 11,7 kg till 10,9 kg. En ganska avsevärd viktminskning på ett par veckor.


Men på röntgen syntes inget som tydde på "främmande kropp". Troligen har hon en magkatarr, som hon nu fick medicin för, som ska ges i 7 dagar.


Mitt ryggskott, som i princip hade släppt helt, satte in med förnyad kraft när jag stod i olämplig ställning böjd över röntgenbordet.


Idag har Maya ätit sin mat (efter lite lock och pock), inte har den kommit upp heller, så nu håller jag tummarna för att det ska förbli så.

Jag tror bestämt att Triss är dräktig.   I morse var det hon som inte ville äta (hon har normalt prima aptit alla tider på dygnet).

Hon går ju strax in i tredje veckan och då brukar dom kunna må lite illa (det är nu som dom små fostrena bäddas in i livmodersväggen)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards