Alla inlägg den 10 april 2015

Av Kicki Fredlund - 10 april 2015 07:41

Igår fick vi äntligen lite värme, efter några gråa och blåsiga dar.


 

Jag intog mitt förmiddagskaffe på solig och varm altan. Det blev t.o.m så varmt att både tröja och jeans åkte av, sen satt jag en stund och njöt av solen.

Passar på innan det blir för varmt, för då vill jag inte alls sitta i solen.


 

Hundarna gillar också att det blivit varmare. Gamla trasiga bollen fungerar ännu att leka med.


 

Skorpan nöjer sig med att gå och snusa var alla andra gått.


Vi åkte till Säter och köpte oss en ny brevlåda, den gamla har rostat sönder vid lockets gångjärn.


 

Vi tog skogspromenaden i samma veva.


    

Jag plockade en kasse tallkottar, perfekta att tända kaminen med. Det är väl meningen att jag ska plocka så många att det räcker till nästa säsong.


Annars blev det mycket sittande vid datorn, trots det fina vädret.


Det är mycket som ska skrivas när man startar upp en kurs. Bl.a deltagarlistor, som ska till kursarna, till Studiefrämjandet, till vår kassör och till Gunnel som tar emot anmälningarna till kurser. Alla listorna ser inte lika ut, så det går inte att bara kopiera dom.


Sålde en del på Tradera igår, så jag fick skriva och skicka mejl till köparna. Började även göra nya auktioner. Jag har varit slö på det området hitintills i år.


Nu ska jag väcka Berra, så vi kan äta frukost. Har sover alltid minst en timme längre än vad jag gör.


Av Kicki Fredlund - 10 april 2015 07:29

   

Några tranor gick med fjädrande steg. Dom håller till på åkrarna nu, äter väl upp sig efter sin långa flygning hit.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards