Alla inlägg den 6 april 2015

Av Kicki Fredlund - 6 april 2015 18:18

Igår åkte vi till Stockholm, det var utställning i Kista.


Jag vet inte varför den svenska vinnarutställningen gick redan nu i början av april, den brukar ju alltid gå i december på Älvsjömässan.


Det var ett riktigt busväder på nervägen, för i Stockholm snöade det, så det var just ingen skillnad på om man åkt i december.


På morgonen hade vi lämnat av Jolly och Skorpan hos M. Medan Maya fick följa med till Sthlm.


Det var bra att inte solen sken, för då kunde jag ha hundarna i bilen, och bara ta in dom strax innan det var dags för Triss att gå in i ringen.


Det var totalt 104 frallor anmälda, många av mycket hög klass.


 

Svensk veteranvinnare 2015, den titeln fick Triss' fina pappa Caesar, som trots sina 10 år fortfarande är "still going strong".


 

Triss fick den här gången finna sig i att bli opl. i bästa tikklass.


Domaren, Maria Gabriela Viega som kom från Portugal, var jättetrevlig, tog sig god tid med varje hund och tog sig även tid att prata lite med varje utställare. Här talar hon just om att Triss svans är för högt ansatt. "Jag vet inte varför ni har så mycket problem med svansarna i Skandinavien" sa hon


Kritiken för Triss:

3,5 years. Confirms her qualities of championship. Very compact body, strong head.

Would like a wider underjaw. Correct ears, eyes. A bit "cheeky". Very strong chest. Correct topline but tailset too high.

Balanced angulations. Moves well.

Chkl Exelent Chkkl 2 CK opl Bästa tikklass



Av Kicki Fredlund - 6 april 2015 08:02

Jag har en halvbror i Sundsvall, som jag av naturliga skäl inte träffar ofta.


Nicke, som är 20 år äldre än jag, bor nu på ett äldreboende i Timrå, det var ju bara "ett stenkast" från Birsta så på onsdagen åkte vi dit och besökte honom.


Jag hade GPSen på, men Sundsvall är ju så omgjort, sen den nya bron kom till, så vi fick vända gång efter annan för GPSen lurade oss alldeles galet mer än en gång.


Förra året fick han sitt ena ben amputerat p.g.a sin diabetes, så nu var han mest sängliggandes.


Vi hade med oss Maya, Nicke frågade direkt om det var Skorpan (hon var med när vi senast träffade Nicke för 5 år sen).


Inte heller här blev några bilder tagna.


Av Kicki Fredlund - 6 april 2015 07:32

På vår resa till Sundsvall, så var vi varje dag på Birsta Hundcenter. Ett jättefint hunddagis och pensionat.


Tre tjejer startade upp stället för ett drygt år sen.


Jag tog alldeles för lite kort, ibland blir jag handlingsförlamad trots att jag har kameran med.


 

Berra sitter med Triss i väntrummet/receptionen.


Hela ställer var  smakfullt inrett med en blandning av gammalt/antikt och nytt (här borde jag haft bilder)


 

Personalens fikarum.


 

Renoveringen var i full gång med detta rummet, som blir kontor och övernattningsrum.


 

En stor föreläsningssal, med ett angränsande kök fanns för kursverksamhet.


    

Här ger Linda laserbehandling till Susannes hund, som hade en liten sårskada vid örat. Hunden ser ut att njuta i fulla drag.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards