Direktlänk till inlägg 3 april 2015

Hemma igen

Av Kicki Fredlund - 3 april 2015 12:56

Nu är vi hemma igen. Jag brydde mig inte om att skriva i bloggen att vi skulle åka bort ett tag.


Onödigt att upplysa om att huset står tomt flera dagar.


 

I tisdags åkte vi till Sundsvall. Resan gick bra, men jag fick hålla mig lugn och fin när vi hamnade bakom en karavan av stora lastbilar, på en väg som inte medgav omkörningar.


 

 

Fram på e.m stannade vi och åt här på Hakke Gård, ett ställe i charmig vikingastil strax norr om Gävle.


Jag tog fler bilder därifrån, men eftersom flera passar in olika teman i "365 foton" så jag återkommer med dom.


 

Passade på att ta en kortare rastningspromenad med hundarna på platsen.


Som vanligt förundras jag över att folk inte plockar upp skiten efter sina hundar. Hela stigen var kantad av högar, trots att det fanns hur många sopställen som helst, där man kunde slänga sina bajspåsar.


 

Vi kom fram till Gaffelbyns vandrahem i Sundsvall vid 5-tiden. Där hade vi bokat rum.


 

Här i Karins gård hade vi vårt rum precis innanför dörren till höger, med fönster mot skogen.


 

Ett perfekt ställe att bo på med hund, tillräckligt rymligt för att ha med sig alla fyra. Nära till skogsstigar.

Maya var lite upprörd på kvällen, för det var lite stökigt, några som var något överförfriskade kom och gick, hon tyckte hon borde säga till varje gång. Så tyst var det inte heller när nån slamrade i det gemensamma köket med matlagning (eller vad det var) halv 11 på kvällen.


Jag som sover ganska dåligt i vanliga fall och bedrövligt dåligt när jag sover borta i främmande säng, fick kanske 2,5 timmes sammanlagd sömn.


Hundarna, som inte alls ville dassa klart på kvällspromenaden i främmande miljö, dessutom mörkt ute med alla spöken som Maya gärna ser, dom fick jag gå ut med halv 6 på morgonen i dubbla omgångar, eftersom jag inte går med alla fyra samtidigt.


 

Här är anledningen till vår resa. Triss blir ihärdigt uppvaktad av Diego.







Vi kom fram till

 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

8 april 2015 21:59

Aha, en parning utförd, nu är det bara att vänta! Spännande! Hur många valpar är det på vårens kurs?
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

10 april 2015 07:23

Ja, nu är det spännande att se om det blir några valpar.
På kursen är dom 7 st.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards