Alla inlägg under mars 2015

Av Kicki Fredlund - 18 mars 2015 11:59

När vi åkte till skogen i går e.m och gick med hundarna, så stod det redan en bil där vi brukar stanna.


Vi stannade i stället lite längre bort, men då mötte jag de andra som promenerande med sin hund, så jag fick byta väg igen. Det är inte så kul att möta hund med mina busar.


 

Skorpan fick gå lös med oss en bit, men sen gick Berra tillbaka till bilen och jag fortsatte med dom övriga.


 

Så klart att Triss och Maya skulle ha kamp om en pinne


 

När jag bytitt till en ny riktning i skogen, kom vi till en tall som blåst omkull. Maya hoppade spänstigt över i.s.f att kliva på den.


 

Vi gick ganska långt (för att vara jag, allt är ju relativt), det var varmt och hundarna hittade isfläckar med vatten att släcka törsten i.

Av Kicki Fredlund - 18 mars 2015 07:19

 

Bågformad.Bilden, som är tagen i Borlänge, får tala för sig själv.

Av Kicki Fredlund - 18 mars 2015 07:11

   

Boplats för många, det kanske är ett släktträd. Ingen tycks vara intresserad av att bygga i den andra björken 

Av Kicki Fredlund - 18 mars 2015 07:03

 

I den spegelblanka ån ser det nästan ut som om träden är under ytan.

Av Kicki Fredlund - 17 mars 2015 13:24

Bilen har gått drygt 7.000 mil och det var dags för service idag.


Jag hade tid till 9.30, men åkte lite tidigare för jag hade hoppats kunna hinna tvätta den på OK innan, men där var det redan kö på flera bilar, så det blev ingen tvätt.


 

Kollade lite i hallen om det fanns nåt intressant. Jag vill ju byta bil, för jag gillar inte den vi har.


 

Maya, som jag hade med mig, tyckte det var spännande både inne i bilhallen och utanför.


 

Anders och Kerstin kom och hämtade mig vid bilverkstan och jag gick med på deras promenad.


 

Vi gick utefter Dalälven, jag hade aldrig gått här tidigare (ligger lite åt fel håll från Vikmanshyttan).


 

Queensi och Maya hade kul tillsammans, men Maya blev duktigt skitig i dagsmejan.


 

Det fanns små stugor lite varstans...


 

men hur kul kan det vara att ha sin sommarstuga "utkstad" mitt på en åker.


 

Då var det betydligt mysigare med dom som låg utefter älven.


Bilen var precis klar när vi gått promenaden. Dessvärre fick dom lov att byta bromsbelägg, så det blev dyrare än vad jag hoppats på.


Jag stannade till Hos Kerstin och Anders på vägen hem.


 

Där var gofika uppdukat ute på altanen.


Nu sover Maya ett tag, sen ska vi åka till skogen så även dom övriga kommer ut på promenad.





Av Kicki Fredlund - 15 mars 2015 15:58

Idag drog spårträffarna igång igen, premiär för året.


Jag la spår till Skorpan, Maya och Jolly.


 

Berra brukar ju gå en promenad med Skorpan, men idag var han inte med. Inte nog att han hade ont, han verkar ha åkt på en förkylning för han hade även ont i halsen.


Jag la ett snällt spår på lätt underlag till Skorpan, och det syntes tydligt att hon uppskattade det. Det var mycket länge sen hon gick ett spår.


 

Maya belönas med mjukost på tub när hon har hittat en apport.


 

Boxern Stiffe (eller heter han Siffe?) på väg till sitt spår.


 

Triss fick inget spår, hon är så urusel på det så jag har slutat försöka få henne intresserad.

Men däremot har hon föremålsintresse och gillar att bära, så hon fick göra uppletande av ett par leksaker.


 

Sen la hon sig att vila lite efter att sprungit och letat prylar.

Av Kicki Fredlund - 15 mars 2015 15:51

På väg till dagens spårträff åkte jag in till Helena.


 

Där fanns dom ljuvligaste labbevalpar på knappa fyra veckor.


 

Hur söt får man vara?


 

Orsaken till att jag åkte till Helena just idag, var att valparnas mamma Mira inte mår bra p.g.a juverinflammation. Hon var dålig i magen också, så jag hade med mig dietfoder som jag hade hemma, för det är ju inte alldeles enkelt att få tag i på en söndag.

Av Kicki Fredlund - 15 mars 2015 15:35

 

Härligt! Nu är vi igång med spårträffarna igen. En söndagsfika smakar aldrig bättre än i skogen.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards