Alla inlägg den 29 mars 2015

Av Kicki Fredlund - 29 mars 2015 19:14

 

Här har vi kommit till Falu Djursjukhus och väntar på att få träffa veterinären.


Det visade sig ganska omgående att Skorpan reagerade kraftigt med smärta på baktassens utsida.


Röntgen visade en viss förändring (artos), men också en svullnad vid tån, som kan tyda på att hon kanske hade fläkt tån under promenaden igår.


Nu får hon äta antiinflammatorisk medicin i 14 dagar.


Såå otroligt glad var jag när vi åkte hem. Jag hade faktiskt förberett mig på det värsta.


Älskade Skorpan hänger med ett tag till.

Av Kicki Fredlund - 29 mars 2015 12:08

Jag är riktigt orolig för Skorpan.


Igår kväll när hon skulle ut på sista rastningen, så kunde hon inte gå. Hon lyfte upp sitt vänstra bakben och kunde inte sätta ned det.


Eftersom hon redan saknar styrsel och kraft i båda bakbenen, så kunde hon över huvud taget inte gå.


I morse tog hon lång sovmorgon, och jag var så rädd för vad jag skulle få se att jag lät henne sova.


Men det var dessvärre precis lika illa som igår. Jag fick ta en lång schal och lägga under magen för att lyfta hennes bakdel, så hon kunde få komma ut och göra ifrån sig.


Nu har vi fått en akuttid till Falu Djursjukhus i em. Jag är livrädd för att det ska vara slutet för Skorpan.


Hon har levt och klarat sig bra trots sin neurologiska skada  i 2,5 år. Mycket längre än vad jag trodde från början.


Men nu....???


 

Hon var pigg och helt som vanligt på gårdagens promenad.


Av Kicki Fredlund - 29 mars 2015 11:11

+1,5 grader idag och snöblandat regn. Strålande sol och + 10 grader igår. Det är ju vad man brukar kalla typiskt aprilväder och vi är ju strax där.


Sommartiden startar ju idag, det brukar ta några dar innan jag kommer in i den nya dygnsrytmen, men sommartiden är lättare att komma in i än vintertiden.


Igår kom jag på att jag missat en födelsedag (dessvärre inte alls så ovanligt), så vi åkte via Hedemora för att köpa en blomma, sen åkte vi till Stora Skedvi och "förseningsgrattade". Jag trodde dessutom att vi missat ett jämnt antal år, men det är nästa år.


Vi intog lunchen, som blev en pizza, på Pizzerian i Stora Skedvi.


   

Promenad i Tjärnan blev det också. Det är en så trevlig skog att gå i med många stigar att välja på (även om vi har våra favoritrundor)


   

Hundarna har alltid en massa spännade dofter att kolla in


 

Pinnar finns i mängder, här har Maya munnen full av flis från nån murken trädbit.




Av Kicki Fredlund - 29 mars 2015 10:33

 

På min älskade Jolly syns tidens tand alltmer, hon blir gråare och gråare och när hon inte är i skogen (där hon alltid är pigg) så ligger hon mest och sover.

Av Kicki Fredlund - 29 mars 2015 10:16

 

Titta här! Visst ser den djupfrysta kycklingfilén ut som en kyckling.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards