Alla inlägg den 24 mars 2015

Av Kicki Fredlund - 24 mars 2015 10:35

 

Borlänges egen kupol Kupolen, även kallad "Tunatutten". Jag stod vid IKEA och tog kortet, därför blev deras reklamflaggor också med på bild.

Av Kicki Fredlund - 24 mars 2015 09:38

Vad dagarna rinner iväg. Jag bruka försöka blogga dagligen, men nu är det ju flera dar sen sist.


I söndags blev spårträffen inställd p.g.a busväder, dels hade det snöat, men mest för att det blåste så attans kallt.


I stället satt jag i telefonen en stor del av söndagen. I hela 2 timmar pratade jag med M som ringde på morgonen, sen hann jag bara ta en fika så ringde Y och hade funderingar om sin hund.


Så var det min tur att ringa, samtal som jag var upptagen med resten av dan.


Jag hade nämligen en lista på 8 personer som har anmält till valpkurs, och nu ringde jag runt och talade om att jag startar den med upptakt den 7 april.


Vissa fick jag ta på genast, andra fick jag prova igen, ett par lämnade jag meddelande till. Jag ska ringa idag igen.


Igår blåste det värre än nånsin, men det har ju det goda med sig att det torkar upp.


 

Det blev promenad i skogen, där snön åter är borta (tack för det)


 

Jolly undrar visst vad Maya och Triss hittat.


 

Det var nog den här pinnen


Sen hundarna fått sin promenad så åkte vi till Borlänge, handlade på ICA Maxi och åt lunch på IKEA.


 

När det nu var 30% nedsättning på bokreapriset, så kunde jag ju inte låta bli att köpa några böcker också. Inte helt fel att betala mindre än för en pocket för en inbunden bok.

Jag har dessvärre lite svårt för pocketböcker, då de i allmänhet har så liten text att dom är jobbiga att läsa (om det går över huvudtaget med mina klena ögon)


Vi skulle vidare till Ludvika, för naturligtvis hade jag handlat lite på helgens auktion, som nu skulle hämtas.


 

Men innan hann vi med en fika hos Synnöve och Arnold. Där fick vi en smärre chock, när vi fick höra att deras garage brunnit ner.


Fy fasen så otroligt nära att elden spridit sig till huset, lågorna hade slickat taket över entrédörren.

Det hela upptäcktes av en slump, när Arnold gick på toa under en reklampaus på TV och fick se att garaget brann. Tänk om dom hade hunnit gå och lägga sig. Nej usch och fy, jag vill inte tänka tanken.


 

Jag måste ta itu med min traderaförsäljning, det har varit slött från min sida ett längre tag nu.

Den här posten (som var ett återrop) fick jag ta som kompensation för en tidigare felaktig vara som jag budat in. Schysst!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards