Direktlänk till inlägg 17 mars 2015

Service på bilen och promenad

Av Kicki Fredlund - 17 mars 2015 13:24

Bilen har gått drygt 7.000 mil och det var dags för service idag.


Jag hade tid till 9.30, men åkte lite tidigare för jag hade hoppats kunna hinna tvätta den på OK innan, men där var det redan kö på flera bilar, så det blev ingen tvätt.


 

Kollade lite i hallen om det fanns nåt intressant. Jag vill ju byta bil, för jag gillar inte den vi har.


 

Maya, som jag hade med mig, tyckte det var spännande både inne i bilhallen och utanför.


 

Anders och Kerstin kom och hämtade mig vid bilverkstan och jag gick med på deras promenad.


 

Vi gick utefter Dalälven, jag hade aldrig gått här tidigare (ligger lite åt fel håll från Vikmanshyttan).


 

Queensi och Maya hade kul tillsammans, men Maya blev duktigt skitig i dagsmejan.


 

Det fanns små stugor lite varstans...


 

men hur kul kan det vara att ha sin sommarstuga "utkstad" mitt på en åker.


 

Då var det betydligt mysigare med dom som låg utefter älven.


Bilen var precis klar när vi gått promenaden. Dessvärre fick dom lov att byta bromsbelägg, så det blev dyrare än vad jag hoppats på.


Jag stannade till Hos Kerstin och Anders på vägen hem.


 

Där var gofika uppdukat ute på altanen.


Nu sover Maya ett tag, sen ska vi åka till skogen så även dom övriga kommer ut på promenad.





 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

18 mars 2015 08:54

Hej, för många år sedan letade vi hus längs Dalälven åt Nås-hållet. Jag gillade dock inte särskilt det platta landskapet med en massa potatisåkrar så det var väl lika bra att vi inte "hamnade" där....Mitt problem är ju att jag måste gå i geggan varje dag för att komma till byn. Idag ska jag stanna hemma, då tar jag på broddarna o går uppför kullen istället. Så trist om din dotter också fått en hammartå. Jag har beställt hjälpmedel på nätet, berätta gärna om hon kommer på något som hjälper. Jag felbelastar ju hela kroppen nu då det gör så ont att gå
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

18 mars 2015 12:58

Cissi var till VC, jag tror inte hon fick nån diagnos, bara att hon skulle vila foten, men hon linkar också på snedden med foten och har jätteont i tån.
Kramen

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

19 mars 2015 15:37

Hej, jag har nu testat två hjälpmedel som jag köpt hem via nätet. Tro nu inte något hjälper nä, man ska trä en ring över tån och sedan sitter det ett stöd under som hamnar under tårna. Min stackars tå såg efter en kvart ut som den höll på att explodera, den svällde helt groteskt av silikonringen. Kanske blir det bättre då jag kan byta till mina promenadskor, när nu det kan bli med tanke på att snö är utlovat från o med imorgon...
Trevlig helg/Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards