Direktlänk till inlägg 13 mars 2015

Kameran föjde med

Av Kicki Fredlund - 13 mars 2015 09:09

Berra hade tid 11.15 igår på VC. Han får ta prover ungefär var tedje månad för blodmottagningen i Faluns räkning.


Det är inte ofta jag har kameran med mig på "stan", men nu hade jag det. Efter vårdcentralen så tankade vi bilen som var nere på reserven. Det går åt mycket soppa när man åker till skogen för att promenera med hundarna, men det är "smällar man får ta" för jag vill inte koppelpromenera i byn (fy så tråkigt).


 

Jag kollade på biografen om det var nån dagbio, det är det varannan torsdag och jag vet att den svenska filmen Turist skulle visas. Men den går den 2 april (hoppas jag kommer ihåg det då).


 

Det finns gamla inbyggda gårdar mitt inne i Hedemora.


 

Här är stadshotellet, där har vi varit och ätit två gånger, vi blev bjudna båda gångerna för ca 40 år sen. Kom just på att det var uppträdande ena gången då Cornelis Vreeswijk och tre damer underhöll (dom kallade sig så).


 

Berra spexar lite när han ser att jag har kameran. Han fick ta bilen till parkeringen på Hökartorget....


 

medan jag gick till biblioteket. Jag behövde få en ny kod för att kunna låna ljudböcker via nätet.

Man måste gå till biblioteket personligen för att få en kod. Jag lånar ju mina e-ljudböcker mest från Säter, men det är bra att ha ytterligare ett ställe att välja från.


 

Apoteket var nästa stopp för mig. Det var lugnt där för ovanlighetens skull...


 

så det blev lite tid att prata med dessa, som jag sen helt fräckt tog kort på genom glaset.

Båda har jag haft på valpkurser för många år sen.


 

Hämtade bilen från den här parkeringen...

 

och åkte till Kerstin och Anders, där vi fick gofika.


 

Söta Queensi var lite brydd när jag ville ta kort, hon ville hellre hoppa och hälsa.


         

På Hedemoravägen på väg till Vikmanshyttan såg jag det största svanbestånd jag någonsin har sett, det var tusentals. Kanadagässen var inte heller så få.

Egenligen skulle bilderna lagts i rad vid sidan av varandra, för det är inte samma fågel på nån av dessa bilder.    


  Några få hade hittat lite vatten i en pöl på åkern.


Vi fortsatte till skogen för att promenera med hundarna, men det får bli i ett senare inlägg.   

       


 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

14 mars 2015 17:47

Hej! Så enormt stora fågelflockar har jag inte skådat, maffigt värre! Tänk om min hund också kunde roa sig med pinnar...nä, hon bara snusar och nosar, men okej, hon är ju nöjd med det, springer och rullar runt gör hon också. Numera träffar hon gårdens stora hundar mest varje dag och de andra tycker inte Blinka är ett dugg intressant, ingen att leka med. Vet du, när jag senast skulle beställa hem min blodförtunnande medicin så gick det inte. Den hade utgått stod det, o ingen ersättning föreslogs. Jag försökte ringa apoteket men det var ett himla tjafs då man skulle ha personlig kod och jag vet inte vad, så till slut gick Hasse in på ett apotek eftersom han har fullmakt. Då visade det sig att medicinen inte läntre såldes och personalen hade ingenting att erbjuda istället! Jag fick kontakta min läkare som tog god tid på sig, en dryg vecka, trots att jag sagt att det var brådskande. Nu fick jag äntligen ett nytt recept men den nya medicinen Clopidogrel har jag ännu inte fått hem...inget ska vara lätt och behändigt eller hur?
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

17 mars 2015 19:12

Jag har aldrig sett så många fåglar samtidigt.
Nu har dom dragit vidare.
Bedrövligt att du inte fick medicinen och att inte apoteket kände till vad du borde haft i stället.
Vem har sagt att det ska va' enkelt...?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards