Alla inlägg den 13 mars 2015

Av Kicki Fredlund - 13 mars 2015 12:27

När vi åkte till skogen med hundarna igår, så skulle jag tittade lite närmare på hur det såg ut med markerna där vi brukar ha våra söndagsspårningar.


Det visade sig att den snö som ligger kvar inte är mer än att det kommer att gå alldeles utmärkt att lägga spår. Kanske kör vi igång redan nu på söndag.


 

Visst är det fortfarande glansis i vissa skoterspår. Jolly är medveten om det och går försiktigt över.


 

Medan jag knallade på inne i skogen, så underhöll sig hundarna med pinnar av varierande storlek.

 

  Efter ett tag, när Berra gått sin lilla vända med Skorpan, så släppte han lös henne, så hon också fick springa med dom andra en stund. Triss passar på att släcka törsten i issörjan.


 


 

Skorpan var glad, när hon äntligen fick vara med för en gångs skull. Hon pinnade på som sjutton genom blåbärsrisen.


 

Sen hittade hon en lämplig grop med snö i som hon kunde svalka sig lite i.


 

Triss gillar att klättra upp på stenar, men jag vet inte varför hon ser så sur ut.


 

Maya ser också ut att undra varför jag kommer med kameran upp i nyllet på henne.


 

I tisdagens stormande hade den här jättetallen blåst omkull, tur att det inte var där vi gick då....


 

Gårdagen var helt vindstilla och det var inga snitslar som vajade.




Av Kicki Fredlund - 13 mars 2015 09:09

Berra hade tid 11.15 igår på VC. Han får ta prover ungefär var tedje månad för blodmottagningen i Faluns räkning.


Det är inte ofta jag har kameran med mig på "stan", men nu hade jag det. Efter vårdcentralen så tankade vi bilen som var nere på reserven. Det går åt mycket soppa när man åker till skogen för att promenera med hundarna, men det är "smällar man får ta" för jag vill inte koppelpromenera i byn (fy så tråkigt).


 

Jag kollade på biografen om det var nån dagbio, det är det varannan torsdag och jag vet att den svenska filmen Turist skulle visas. Men den går den 2 april (hoppas jag kommer ihåg det då).


 

Det finns gamla inbyggda gårdar mitt inne i Hedemora.


 

Här är stadshotellet, där har vi varit och ätit två gånger, vi blev bjudna båda gångerna för ca 40 år sen. Kom just på att det var uppträdande ena gången då Cornelis Vreeswijk och tre damer underhöll (dom kallade sig så).


 

Berra spexar lite när han ser att jag har kameran. Han fick ta bilen till parkeringen på Hökartorget....


 

medan jag gick till biblioteket. Jag behövde få en ny kod för att kunna låna ljudböcker via nätet.

Man måste gå till biblioteket personligen för att få en kod. Jag lånar ju mina e-ljudböcker mest från Säter, men det är bra att ha ytterligare ett ställe att välja från.


 

Apoteket var nästa stopp för mig. Det var lugnt där för ovanlighetens skull...


 

så det blev lite tid att prata med dessa, som jag sen helt fräckt tog kort på genom glaset.

Båda har jag haft på valpkurser för många år sen.


 

Hämtade bilen från den här parkeringen...

 

och åkte till Kerstin och Anders, där vi fick gofika.


 

Söta Queensi var lite brydd när jag ville ta kort, hon ville hellre hoppa och hälsa.


         

På Hedemoravägen på väg till Vikmanshyttan såg jag det största svanbestånd jag någonsin har sett, det var tusentals. Kanadagässen var inte heller så få.

Egenligen skulle bilderna lagts i rad vid sidan av varandra, för det är inte samma fågel på nån av dessa bilder.    


  Några få hade hittat lite vatten i en pöl på åkern.


Vi fortsatte till skogen för att promenera med hundarna, men det får bli i ett senare inlägg.   

       


Av Kicki Fredlund - 13 mars 2015 08:52

 

Jag har en gammal flätad korg, som jag nån gång använt för att jäsa deg i för att få mönstrat matbröd. Men den är egentligen lite väl stor för det ändamålet

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards