Alla inlägg den 3 mars 2015

Av Kicki Fredlund - 3 mars 2015 15:37

 

När vi åkte hem från Falun idag var jag tvungen att stanna i Torsång och ta kort. Dalälven låg verkligen som en spegel.

Av Kicki Fredlund - 3 mars 2015 15:30

Berra hade fått en tid till VC igår e.m Vi fick vänta ganska länge innan det blev hans tur, trots att han fått en tid att passa. Men den kvinliga läkaren tog sig gott om tid, när han väl kom in.


Det enda vi ville var egentligen att han skulle få en remiss till reumatologen i Falun (vilket hon också lovade att ordna). Men hon undersökte honom också och läste hans journaler.


Jag har ju funderat på om han inte har Fibromyalgi, med all trötthet och värk i hela kroppen. Då säger läkaren att det står i Berras journal från Avesta att han har just det. Det har ingen sagt tidigare    Det förändrar ju ingenting, men är ändå skönt att veta varifrån en del av smärtorna kommer.


Det blev en väldigt kort skogspromenad med hundarna igår, men betydligt längre idag.


 

Vi stannade för att gå med hundarna en bit hemifrån, men det slutade med att Berra fick ta bilen hem och jag gick. Gick över åkrar som knappt bar, sjönk några gånger ända till vaden, så nog har vi snödjup kvar än. Sen fortsatte jag via badplatsen och sjökanten.


 

Det är ganska snötomt på öppna platser, men det börjar bli riktigt blött och skitigt i stället. Ut på sjön vågade jag inte gå.


I Falun har vi alltså varit idag. Berra hade tid kl 10 på f.m på hjärtmottagningen för att kolla pacemakern.


Det är ganska fashinerande att det går att kolla ett halvår bakåt hur hjärta och pacemaker arbetat.

Det är två elektroder som går in på två olika ställen i hjärtat, den ena hade arbetat till 98% för att få hjärtat att slå jämnt och fint, den andra hade bara "jobbat" 1%, resten hade hjärtat själv klarat.


 

I övrigt är det fortsatt grått och trist, helst skulle man göra som hundarna kura ihop sig i soffan.

Maya finner sig över all förväntan med att ha tratten på. Hennes baktass börjar äntligen läka, så jag hoppas att hon ska kunna slippa tratten snart.


Nu har vi just ätit ugnspannkaka och Berra har gått och lagt sig. Jag passade på att göra kubbar medan ugnen ändå var varm. Men jäklar, jag glömde ha i hjorthornsalt. Undrar vad dom smakar då.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards