Direktlänk till inlägg 1 mars 2015

Trevligt besök

Av Kicki Fredlund - 1 mars 2015 09:55

Vi fick trevligt besök då barnbarnet Nicklas kom och hälsade på. Han tog tåget från Stockholm i fredags efter arbetet. Jag mötte upp i Hedemora.


Igårkväll skjutsade jag till tåget och han åkte hem igen.


 

Hundarna var överförtjusta att få nån ny att ligga tätt intill...


 

även om Maya var nog så närgången emellanåt.


Att Nicklas var här innebar att jag fick sällskap på hundpromenaden (Berra går ju bara en kort sträcka med Skorpan). Jolly hittade snabbt sin gamla stock, som hon bar även senast vi gick den här vändan.


 

Jolly är så mallig över sina fynd.


 

Nicklas kastade snöbollar och Jolly var med på noterna..


 

här lyckades jag t.o.m få med snöbollen på bilden.


 

Efter snöbollskastning var det dags att plocka upp stocken igen..


 

för den skulle ju bäras ända tillbaka till bilen.


 

Maya vill också bära, men nöjer sig med dom som är lite mindre.


Innan vi åkte till skogen hade vi ätit middag kl 2, det blev fläskytterfilé med Karl Johansås. Inte alls helt fel.


Igår var Berra pigg och alert (allt är förstås relativt när det gäller hur han mår), men det får han lida för idag, då han haft en gräslig natt med väldig värk, så det har inte blivit mycket sömn för mig heller.


Idag är han sängliggandes och neddrogad av värktabletter. Det är bara att hoppas att han ska bli lite bättre under dagen.

 
 
Anki

Anki

1 mars 2015 10:40

Kikade vidare lite här på din blogg... blir nostalgisk och lätt tårögd... boxer var min allra första egna hund... åh vad jag älskade honom. Han har följts av bullmastiff, engelsk bulldog och lancashire healer, som var vår senaste och som jag ärvde av min mor. Han var också en underbar hund... hade bara ett fel - han var inte trubbnosig :)
Hoppas Berra kryar på sig... inte roligt med värk i kroppen.
Nu länkar jag till min andra (min vanliga) blogg och du är välkommen att titta in om du vill :)
Ha en fin söndag!

http://ankistankar.blogspot.se

Kicki Fredlund

1 mars 2015 12:03

Kul att du tittade vidare på min blogg. Varifrån kom din boxer? Jag har ju haft rasen sen 1963, men nu är det den sista.

 
Rigmor

Rigmor

1 mars 2015 12:15

Tänk att någon kan stå emot dessa kärvänliga typer...*skrattar*...Å så skönt sen att de kan springa lösa i skog och mark. Här kan vi också springa lösa, men inkallningen funkar så där...vilket gör att jag alltid får använda koppel. Tyvärr.
Hoppas värken ger med sig, det tar verkligen på krafterna.
Ha det gott, och fina bilder du bjuder oss på!!
Kram kram

http://paradisetbergamon.blogspot.com

Kicki Fredlund

2 mars 2015 07:44

Hej!
Kul att du "tittade in", det var länge sen.
Trevligt att du gillar mina bilder, för kvalitetsmässigt, så är dom ju långt ifrån dina. Jag älskar dina foton.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

1 mars 2015 16:17

Hej! Du hade problem några timmar, jag hade en hel vecka! Ja jisses, som tur var hade jag ju att göra i o med skid-VM men jag hade ju gärna läst om tävlingarna också..
Blinka har blivit en riktig terapihund, när vi är på loppis så låter hon sig klappas av alla utom barn. Många sätter sig ner vid fikabordet där o sitter o minns sina egna hundar både länge o väl.
Så trist att Berra har ständig värk, o att det inte verkar vara enkelt att göra något åt det. Livskvaliteten sjunker ju när man hela tiden antingen sover eller har ont. Kul för dig med barnbarnsbesök, minns knappt att jag sett grabben på bild tidigare...
Kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

2 mars 2015 07:40

Nog har man blivit en nörd alltid. Jag borde gå upp till vävstolen och göra min matta klar, men...
Vad mysigt det är att Blinka blivit så social. Hur gammal är hon? Hon fanns väl inte när vår bekantskap började. Då var det rottisen och Loppan.
Barnbarnet Nicklas är ju inte här så ofta, han har bott i Trollhättan och pluggat i Göteborg. Nu bor han i Vallentuna och jobbar på Fortum i Värtahamnen.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards