Direktlänk till inlägg 20 februari 2015

Det töar för fort

Av Kicki Fredlund - 20 februari 2015 11:46

Det här milda vädret gör att det töar alldelles för fort.


Det har varit vålsamma snöras från taket och ute kan man knappt gå, för det är vattensköljd isgata.


Vi var till Borlänge och handlade igår. ICA Maxi hade åter extrapris på tjocka revbensspjäll för 30 kr/kg.


Jag köpte att antal paket och la i frysen.


Dom blir så otroligt möra och goda om man först kokar köttet helt mört (med en lök, morot och lite kryddor). Skär sen upp köttet i bitar och marinerar en stund i nån marinad som man själv gillar, jag tar soja, honung, ingefära och chiliflakes.


Kör dom i ugnen en stund innan man ska äta dom. God sås blir det också med en del av kokspadet och resterande marinad.


Vi var även in till S-O innan vi promenerade med hundarna på vägen hem.


Jag blev blöt om fötterna, för skoterspåren i skogen var nu inte alls bra att gå i, väldigt mjuka och även vattenfyllda på sina håll.


 

 
 
Ingrid

Ingrid

20 februari 2015 14:12

Oj så sugen jag blev på revbensspjäll!
Det var vackra tulpaner du har. Här är ännu rosorna som jag köpte på rea jättefina.
Trevlig fredag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

21 februari 2015 09:56

Ja, revbensspjällen har blivit en riktig favorit här, sen jag började förkoka dom innan ugnen. Dom kan stå och koka medan man är ute med hundarna, ska ju koka länge och behöver ingen passning.
Kram

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

20 februari 2015 19:52

Ja det går onödigt fort nu, med tanke på att det är så tidigt på säsongen. Backarna lär hålla över sportloven men vi kommer nog att få bakslag så det räcker. Jag går med både broddar och stavar, fallskärmen bara som fattas, haha. Såg på teve att dom sprider ut barkflis på publikplatserna på Lugnet, kan förstå det, vilken lervälling som annars väntar. Jag är ganska nöjd över att se tävlingarna på teve, även om en liten del av mig skulle vilja vara på plats för stämningens skull
Ha en trevlig helg/kram

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

21 februari 2015 09:54

Ja, du får väl ditt lystmäte via tvn nu.
Jag är ju totalt ointresserad, så det är bara vad som kommer via nyheterna som hamnar i mina öron. Men visst är det bra om det går bra för de svenska. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 17 mars 09:58

Fy vilken onödig snö som kom igår. Det vräkte ner massor under nästan hela dagen, det kom mer än en dm.   Idag är det soligt och -7 grader.     Men så jäkla onödigt, dan innan var nästa all snö helt borta.   Har nyligen lagt klart ytte...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 18:47

Gabriella kom på f.m.-fika och vi fotade valparna, som blev tre veckor idag. Jag vägde dem också.     Småkillarna nr 1, 2 och 3       Nr 1, 1.085 g     Nr 2, 925g       Nr 3, 645g   Som synes stor variation i storl...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 13 mars 09:48


Även om valpen nu får flaska var tredje timme i.s.f. varannan så är jag otroligt trött.   Vissa saker måste ändå göras. Igår gjorde jag kubbar och vaniljhorn på morgonen, sen åkte jag till Hedemora och handlade efter att vi f.m.-fikat.   Idag...

Av Kicki Fredlund - Lördag 9 mars 17:52

Nu går jag knappt på halv maskin ens. Tröttheten är enorm, orkar inte blogga, orkar inte hälsa på hos mina bloggvänner, men det ska väl bli bättre.     Paltkoma! Valparna är enkla att ha, äter och sover.   Men det känner på att flaskmata,...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 6 mars 16:40

Idag blev grabbarna i Q-kullen två veckor.   Jag fortsätter att gå som en zombie, trött som bara den av flaskmatandet.   Gabriella kom hit lagom till fm.-fika. Vi fotade valparna. Inte alls så enkelt som man kan tro, dom kan ju inte gå så vär...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards