Alla inlägg den 5 februari 2015

Av Kicki Fredlund - 5 februari 2015 16:26

Efter en ganska kylig morgon med - 10 grader, så blev det väldigt fint väder på dan. Med sol och -4 grader.


 

Triss var med mig när jag tog in ved och högg lite tändved. Hon lyckades hitta den kära bollen under snön, sen sköt hon den som en plog framför sig genom snömassorna.


     

Det är inte lätt att vara liten och kortbent nu.


Jag tog dubbla vändor med hundarna först Triss och Maya på en sparkrunda, sen Jolly ensam.

Det var första promenaden Jolly har fått sen hon blev sjuk. Hon får fortfarande penicillin några dagar till, men nu är hon helt sitt gamla jag igen.


 

Med Jolly tog jag sparken till sjön, men där gick det inte att använda den. Inget har blivit plogat sen det både töat, frysit på igen och kommit en massa snö.


         

Men Jolly roade sig på egen tass. Först reste hon ragg åt snöbubben som stod på isen, men sen gick hon till verket med både tassar och tänder.


Berra har haft tre bra dagar i rad, t.o.m riktigt bra, då han knappt haft huvudvärk alls (även om kroppen värker). Han har t.o.m knallat på motionsbandet några minuter om dan. Förutom att han gått en kortkort promenad med Skorpan.


Dessutom fick vi trevigt besök av Catta (som jobbat i stallet hos Berra under många år), hon kom lagom till f.m.fikat och stannade ett par timmar.


Av Kicki Fredlund - 5 februari 2015 09:09

 

Jag passade på att ta en selfie, när jag var och klippte mig i Falun igår. Frissan, som även är en av mina valpköpare, fick hänga med på kortet.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards