Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Så mycket tung snö

Av Kicki Fredlund - 1 februari 2015 11:18

Hundpromenaden igår var jättejobbig. Jag gick till sjön med Triss och Maya tillsammans, så dom fick rasa av sig i den djupa snön. Det var ett par dm att pulsa i och under var det plaskvåt vattensörja på isen.

Det är så tråkigt att gå utefter vägen, sparkföre var det inte heller, då det var för mjukt.


 

Grannen hade varit snäll och skottat utanför vår garageport också, vilket jag verkligen uppskattade, då snön nu är jättetung att skyffla.


   

Trots att vädret var så grått att bilderna nästan blir svart/vita, så är det ändå vackert med så mycket snö på träden.



 
 
Ingrid

Ingrid

1 februari 2015 12:06

Det är enormt fina bilder från ert snölandskap. Här är det fortfarande grönt och blidväder, men det är visst annat att vänta.
Ha en skön söndag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

2 februari 2015 10:47

Ja, vintern gör sig bäst på bild, hade helst velat gå i ide.
Så här mycket snö har vi inte haft sen 20011 vad jag minns.
Kram

 
Handarbetsglädje

Handarbetsglädje

1 februari 2015 20:22

Så skönt att läsa att Jolly är på bättringsvägen! Tänk så tåliga dom är egentligen? Hon hade/har ju ändå ett sår i halsen och äter som vanligt. När jag tog halsmandlarna i ungdomen, kunde jag inte äta på flera dagar, bara glass, som ordinerades. Lycka!
Vilken rolig bild på Treenigheten! Dom ligger med huvudet i varsit hörn. :)
Härligt med snö bara man slipper skotta den tunga och att det inte kommer så mycket på en gång! Här har det bara kommit någon cm.
Så trevlig klubb Ni har! Vilken fest att bli bjuden på som tack? Klubben där jag var ordförande fick man inte ens ett tack, trots att jag fick agera sekr., och hålla reda på vad kassörskan hade för sig. Dessutom fick jag bygga agilityhinder för att få igång den verksamheten. Så det är trevligt att läsa att det finns trevliga klubbar också!
Önskar Dig/Er en fin vecka med kram och nospussar till tjejerna! :)

http://www.kunigundasarv.blogspot.se

Kicki Fredlund

2 februari 2015 10:45

Jollys cysta sitter under tungan framtill i munnen, men det har ju varit både svårt att manövrera tungan för att dricka vatten och hon har säkert haft ont i munnen.
Alldeles för mycket snö har vi nu. Har ju varit bortskämd med två snöfattiga vintrar, men nu måste jag skotta dagligen.
Nog är det olika på klubb och klubb. Trist att inte bli uppskattad om man jobbat ideellt för sin klubb.
Önska dig också en bra vecka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 28 mars 17:48

Idag fick jag sätta lite fart på förmiddagen. Berra hjälpte mig att skaka mattor innan han åkte på sin dagverksamhet, sen röjde jag undan lite, dammsög, torkade golv och la på de skakade mattorna.   I kväll kommer Cissi och Martin från Göteborg. ...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards