Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Kicki Fredlund - 27 januari 2015 17:42

För första gången sen Maya föddes så har hundarna sovit ända till kl 8.


Visserligen var Skorpan ut kl 2 inatt, men Berra släppte ut henne så jag slapp gå upp. Sen sov jag till kl 6, inga hundar var vakna och jag somnade om och sov till 8. Hundarna sov fortfarande.


Det visade sig att det var Jolly som var så trött och eftersom både Triss och Maya sov hos henne, så hade dom också fortsatt att sova.


Jag tror inte att Jolly mådde så bra idag. Hon åt inte i morse och på skogspromenaden var hon väldigt dämpad.


 

Idag tog vi promenaden i ett skoterspår i skogen. Det höll ganska bra att gå i. Solen sken och det var -4 grader, så det blev en jätteskön promenad.


 

Jolly var inte alls intresserad av att busa...


 

hon var inte heller intresserad av att hitta nån pinne att bära på


Man blir lite ängslig när en så pass gammal hund som Jolly (10,5 år) plötsligt blir hängig. Jag får ha henne under uppsikt ett tag.


Vi hade lite ärenden i Hedemora, som vi ordnade innan vi åkte till skogen. Skulle lämna iväg några paket, även hämta en semla på Wienerkonditoriet, som jag fått av Emelie via ett "semlogram". Köpte så klart en semla så Berra fick en också, den kostade 30 kr, det var den dyraste semla jag nånsin köpt.


 

Restaurangen som ligger granne med Wienerkonditoriet hade raggmunk och fläsk på dagens meny, så vi åt vår lunch där.


 

Hemma var det dags att skotta snö igen, jag måste ju ha gången fri ned till veden och dammen. Usch nu räcker det med snö.


Det har kylt på nu mot kvällen och det är nu -8 grader

Av Kicki Fredlund - 27 januari 2015 10:20

 

Man skulle kunna tro att Triss tagit sig en vilopaus efter att ha motionerat på bandet.

Men det var bara det att hon plöstligt gått upp och lagt sig där, tokfian.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards