Alla inlägg den 26 januari 2015

Av Kicki Fredlund - 26 januari 2015 19:14

Fy vilket väder det var när jag på förmiddagen halkade iväg till Falun. Snön vräkte ner mest hela vägen.


Cilla, som jag skulle till, är tillsammans med mig revisor i Boxerklubben GDLO, och vi skulle gå igenom klubbens räkenskaper och bokslut inför årsmötet.


 

Cilla har nyligen fått hem nyförvärvet Troja, en härlig boxervalp på 11 veckor, som tyckte att Maya var en alldeles lagom stor kompis att busa med.


     

Maya, som verkligen inte är van att ta hänsyn här hemma, var lite lagom spak till en början med den betydligt yngre Troja.


 

Aldrig har jag sett henne ligga så här, trodde hon kanske att Troja skulle bita henne i tassarna?


Jag passade på att handla på ICA Maxi i Borlänge på hemvägen.


När jag kom hem satte jag in Jolly och Triss i bilen (Maya var ju redan där) och åkte den korta biten till sjön för promenad.

Det är så jobbigt att gå med dessa tre "vilddjur" samtidigt i koppel. Så det var enklare att ta bilen som jag ändå hade på gång.


 

Här plockar jag fram kameran ur jackfickan för att ta lite kort på hundarna. Den mörka fläcken är Triss som rullar sig i nåt snusk. T.o.m ute på sjön, där det bara är snö, lyckas hon hitta nåt att rulla sig i.


Det blåste otrevlig blötsnö, det var nu en plusgrad (vi som hade 13 minus i går kväll), så både jag och hundarna var blöta när vi kom tillbaka till bilen.


Hjälp! Jag hade tappat bilnyckeln! Hur jag än vände ut och in på alla fickor så fanns ingen bilnyckel.


Det var bara att gå tillbaka samma väg jag gått. Tur i oturen var att det bara var jag och hundarna som gått där tidigare, det hade ju kommit närmare en dm ny snö, så det var moddigt som bara den.


Jag bad Jolly hjälpa till att leta, men hon var måttligt intresserad. Men när vi efter en kvart kom till stället där jag tagit upp kameran ur fickan, så markerade både Jolly och Maya nyckeln i snön.


Det är här min rubrik kommer in Vilken tur...


Av Kicki Fredlund - 26 januari 2015 09:09


Jag tycker om den här lilla paviljongen med sin snickarglädje. Jag kan bara ta kort på det på vintern, när man kan gå på sjön. Annars måste man gå in på behandlingshemmets område.

Av Kicki Fredlund - 26 januari 2015 08:42

Igår fick vi faktiskt se solen några timmar. Det var ca 5 minusgrader. Mot kvällen frös det på och var -13 grader.


Berra satt vid TVn mest hela dan, för det var både V75 från Solvalla och storloppp från Frankrike, det var 5 timmars sändning i ett sträck. Jag tittade bara då och då, men såg naturligtvis Prix'd Amerique, där franske favoriten Up And Quick vann medan Björn Goop tog en hedrande tredjeplats Timoko.


Jag gick promenader med hundarna i omgångar. Både till fots och med sparken.


 

Tidigare när jag gått på sjön har det varit ganska orörd snö, men nu fanns det spår överallt och många var ute med skoter eller på skidor i det fina vädret.

Det var flera som var ute med sina barn också, så jag fick passa på Triss, som gärna hade velat hälsa på dom.





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards