Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Fyrverkeri och julmarknad

Av Kicki Fredlund - 6 december 2014 14:41

 

Det var julmarknad idag har i byn. Eftersom vi bara har ett par 100 m dit, så knallade vi dit.

Det var inte så mycket att se. Mest stickade mössor och vantar och nån enstaka försäljare av julprydnader.

Vi köpte ändå några lotter, men utan resultat.


Men det var ju fyrverkeriet jag skulle skriva om. Det var i går e.m som det satte igång ett helvetes fyrverkeri mindre än 100 m härifrån utan förvarning (jag hade iaf inte sett nåt om det). Hundarna vart galna och skällde som tokar, det var ju så nära så dom såg alla raketer som tjöt iväg utanför fönstret.


Dom vuxna hundarna är ju helt skottfasta och skällde mest av upphetsning över oväsendet, medan Maya faktiskt blev rädd (fan också).


På julmarknaden hörde jag av en granne en bit bort att deras skotträdda hund hade blivit så vansinnigt rädd att dom trodde att han skulle dö. Han hade sen gått med svansen mellan benen ända till på förmiddagen idag. Grannen hade gått ner till CETEC, det var dom hade "festligheten" för sina anställda, och skällde ut chefen och sa att dom omedelbart fick sluta, vilket dom också gjorde, men då hade det redan pågått länge.

Nu kan man väl misstänka att dom fyrar av dom resterande till nyår.


 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

6 december 2014 18:23

Hej, vad jag förstått så är det förbjudet med fyrverkerier annat än på nyårsaftonen. Tror lagen säger så...
Det var sannerligen en liiten julmarknad, men man gör så gott man kan..
Kramen

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

6 december 2014 19:25

Nä, i år var det inte mycket till marknad.
Sista april smäller det väl också.
Kramen

 
Ingrid

Ingrid

6 december 2014 19:04

Jag har också varit på julmarknad, men det var helt fyrverkerifri. På skyltsöndagen var det ett väldigt fint fyrverkeri, men det var i alla fall annonserat så folk hade möjlighet att undvika att gå i de trakterna med hundarna.
Ha en fin andra advent!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

6 december 2014 19:27

Fyrverkeriet var igår, så idag var det lugnt.
Det borde varit annonserat om det, för det var verkligen inget litet fyrverkeri. Kram

 
BatongAmanda

BatongAmanda

6 december 2014 21:16

Konstig nog så gillar jag skotta snö det är härlig motion och så mysigt!

Januari 2005 flytta vi dit till sommaren 2007 och visst är huset mysigt men inte läget som då var med Puben och Korvkiosken! Mycket hålligång på nätterna till 3-4 på morgonen, suck! Ser ut som grannen under har flyttat ut när jag ser ditt foto.

Kunde inte hålla mej så vi köpte en HarryBoy med spik på Dialog In! Undrar vad det blivit om vi inte spikat för det blev 6 rätt!!! Kram ;D

http://batongamanda2014.blogspot.se

Kicki Fredlund

7 december 2014 09:21

Jag förstår att det inte var så tyst om nätterna med såna grannar.

Hoppas det blev utdelning på dina 6 rätt ändå. trist att han galopperade, men nån vinnare såg han ändå inte ut som i det läget. Kram

 
Ingen bild

Yvonne

6 december 2014 21:42

Uruselt av CETEC att inte informera!!!

Kicki Fredlund

7 december 2014 09:19

Ja, för det var inget litet fyrverkeri heller.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Av Kicki Fredlund - Fredag 5 april 17:24

Jag bakade bullar på f.m. Lagom när jag tog sista plåten ur ugnen så kom Peter, Elvira och Ville på f.m-fika. Vi har inte träffat dem på länge så det var trevligt att de dök upp helt oväntat.           På morgonen såg jag att det kommet ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards