Direktlänk till inlägg 16 november 2014

Det gick inget vidare

Av Kicki Fredlund - 16 november 2014 17:24

Som utställning, var det ingen vidare resa till Norge.


Första missen var redan när vi kom dit och det visade sig att det var domarändring på fredagen, då Bas Bosch hade blivit sjuk.


Den domare som dömde i stället var en irländare som hade att döma 60 st Tibetanska spaniels innan det var dags för Fransk Bulldogg.


Dessutom var det internationell bedömning helt utan kritik, det hade jag ingen aning om.


Fy så tråkigt att inte ha en aning om vad domaren tyckte om ens hund.


Hur gick det då? Jo på fredagen kom Triss 4:a av 6 championtikar, men utan CK. Överlag delade domaren ut väldigt lite CK. Men nog tyckte jag att det kändes fattigt att inte ge CK till placerade tikar i championklassen (det var bara 1:an och 2:an som fick), dom är ju ändå just champions.


På lördagen var det hela 9 eller 10 tikar i championklass (det var några som stod i öppen klass som blivit flyttade till chkl)


Triss stod kvar efter första gallringen, men blev inte placerad bland de 4.


Utställningshallen/hallarna var jättestor, men det var väldigt trångt runt ringarna. Det var totalt nästan 60 ringar.


Jag ska skriva lite mer om resan senare, jag har haft så mycket att göra idag, så tiden har inte räckt till.

 
 
Cici

Cici

16 november 2014 18:56

Usch, det där lät inget vidare. Jag fick lite sundsvallskänsla och ibland kan man ju fundera över vad man håller på med. Är det något nytt, att man inte får någon kritik? Låter trist.

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

17 november 2014 08:56

Det är internationellt att inte ge kritik på vinnarutställningar, man får bara ett förtryckt diplom där dom kryssar i resultatet.
Norge är värd nästa år för europavinnar-utställningen, så detta var en "försmak" på det. Ytterst trist tycker jag.
Dom menar på att det bara är dom bästa hundarna som blir anmälda och då räcker det med konkurrensbedömning.

 
Ingrid

Ingrid

17 november 2014 22:47

Jag förstår att du är besviken när ni nu gett er iväg till Norge och hoppats på ett bra resultat, men det är väl bara att bita ihop och komma igen en annan gång.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

18 november 2014 09:03

Dessutom var det dåligt väder, så grått och dimmigt att det inte heller blev någon naturupplevelse. Det får nog vara en annan årstid om jag ska dit igen.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards