Alla inlägg under oktober 2014

Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2014 17:05

Visserligen fungerar hemtelefonen från idag från Telia, men Telenor fortsätter att utmärka sig.


Fick tre! st fakturor idag. En som gällde anslutningsavgift och månadsavgift för en telefon som aldrig blev inkopplad och som var uppsagd per omgående. Där har dom dragit av 300 kr, som förmodligen är den första kompensationen som jag skulle få.


Men dom pengarna måste dom ju naturligtvis dras från en faktura som verkligen ska betalas, (det är bara min mobil den har jag bindningstid kvar på), inte från en felaktig faktura. 


En faktura på överlåtelse (från Berra till mig på min mobil), den summan  (250 kr) hade dom lovat att bjuda på när jag böt.


Den tredje fakturan (och det var den enda jag skulle ha, även om den också var felaktig) var på min mobil.


Puh! Nu tar jag helg, får ta nya krafter på måndag och börja ringandet igen.



Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2014 07:57

Jag hade hoppats att Maya skulle bita mindre på saker, när hon fällt färdigt sina tänder, men icke alls.


Tvärt om nu är det mjuka saker som hägrar mest. Igår kom jag på hennen tuggandes på den rosa mattan i biblioteket, hon hade lyckats bita loss en bit av fransarna.


Och nu på morgonen ertappade jag henne tuggandes på biabädden.


 

Medan Jolly och Triss sover i bädden, så tuggar Maya ihärdigt på biabäddens hörn, där hon nu lyckats bita loss en bit.


Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2014 07:46

 

Vi har en tjuv i huset, Maya som stjäl det mesta som hon kommer på. Det var mindre kul att hitta mitt minneskort på  golvet i det här skicket. 8 GB fullt med flera års foton   

Av Kicki Fredlund - 10 oktober 2014 07:41

 

Det är ju inte ett helt glashus, men ett rum mest av glas är det i allafall.

Av Kicki Fredlund - 9 oktober 2014 16:38

Nu orkar jag snart inte med allt extra arbete och all extra enegi som jag måste lägga ner på saker som inte fungerar.

Har varit i Borlänge i spöregnet flera timmar, men utan att få nånting uträttat.


På Specsaver kom dom fram till att det i alla fall var bäst att göra en ny synundersökning innan jag tittade på andra glasögon. Fick tid till måndag e.m kl 14.


Så skulle jag köpa vanligt brunt omslagspapper på rulle, eftersom jag skickar ganska mycket paket så går det åt en hel del.


Döm om min förvåning när det inte fanns på ett enda ställe, bara glassiga presentpappersrullar. Jag kollade på Dollar Store, Ö&B, Clas Ohlson, Jula, Bokia på Kupolen och på IKEA. Otroligt, finns det inte en enda människa som har behov av sånt papper mer än jag??


Inte vill jag påstå att jag blev gladare när jag kom hem. Fortfarande ingen telefon kl 16.30


I brevlådan låg en stor försändelse från Telenor. Äntligen returpåsarna tänkte jag, men återigen så fattar dom uppenbarligen inte den enklaste sak. Det var bara EN påse i. Frankerad för 1 kg.

Men jag har uttryckligen gång på gång sagt att dom måste skicka två påsar för dom två paketen (en telefon och en antennförstärkare) ryms inte i en påse, dessutom väger de mer än 1 kg tillsammans


Jag orkar varken ringa Telia eller Telenor just nu, för att dessutom få vänta i evigheter på att komma fram.


Dessutom fick jag ett brev med påminnelse från Telenor om en redan betald faktura, strax efter ett SMS att påminnelsen var fel. Är det bara lallare som arbetar där?


Av Kicki Fredlund - 9 oktober 2014 09:59

Dimmigt och grått är det ute men 7 plusgrader kl 7 i morse.


Det ska visst bli regn hela dan, men än har det inte börjat.


Idag blir det en tur in till Borlänge. Glasögonen, som varit en segdragen historia, ska in igen till Specksavers. Har fått löfte om ett par helt nya, när det inte blir bra hur dom än gör med dessa.


Igår tog jag på mig mina gamla glasögon när vi var i skogen och plockade svamp, för jag ser bättre på håll med dom.


Har paketerat på morgonen, så det är 5 paket som ska postas, bl.a har jag ett som ska till Island, så även därifrån köper dom på Tradera.


Hundarna är strax utan mat igen, så det ska också inhandlas.

Av Kicki Fredlund - 9 oktober 2014 09:53

 

Trots att träden nu håller på att tappa sina löv, så är det fortfarande vackra höstfärger kvar. 

Av Kicki Fredlund - 8 oktober 2014 17:24

Regnet upphörde faktiskt fram på dan, så vi tog hundarna och åkte till skogen som vanligt.


 

Sen hundarna rusat av sig det värsta, så fortsatte Triss att förfölja mig när jag hittade svamp. i tron att hon skulle få godis, men tji fick hon, medan Jolly som vanligt visade på det ena stället efter det andra.


Det är inte svårt att få ihop sina 10 liter som korgen rymmer när Jolly är med.


Efter en timme, när korgen var full och jag skulle gå tillbaka till bilen (en knapp km dit) då kom regnet, det hade småregnat lite innan, men nu kom en rejäl skur, så det var en himla tur att jag tagit på mig regnjackan, men jag blev jätteblöt ändå.


Berra och Skorpan, som var betydligt närmare bilen hade inte brytt sig om att gå dit när regnet kom, så dom blev båda som dränkta katter.


På f.m kom Elga, lagom till fikat. Jag fick älgfärs av henne som tack för att jag hjälpte henne med en sak. Den älgfärsen blev till fantastiskt goda biffar med tillhörande kantarellsås, som vi just har ätit med ett glas rött till. En del av rödvinet hamnade i såsen, med syltade trattkantreller som grädde på moset kunde det inte bli bättre.


Det är synd att jag inte gillar att laga mat, för jag kan bara jag vill.   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards