Alla inlägg under oktober 2014

Av Kicki Fredlund - 27 oktober 2014 13:29

Idag blir Skorpan 6 år. För två år sen trodde jag inte att hon skulle få uppleva sin 6-årsdag.

(Det trodde jag inte för ett halvår sen heller)


Det var i september 2012,som hon fick ett akut diskbråck. Sen dess har hon visserligen stadigt blivit sämre med sämre konroll över sina bakben, men hennes livsglädje är det inget fel på.


 

Här är Skorpan med dotter Triss , kortet taget i augusti i år.


Eftersom jag inte bakar tårta eller andra saker till mina hundar när dom fyller år, så får hon nöja sig med nospussar och lite extragott i maten idag.





Av Kicki Fredlund - 26 oktober 2014 18:26


Jag filmade sista biten av Jollys spår med mobilen

Av Kicki Fredlund - 26 oktober 2014 17:49

När Cissi och Emelie åkt i morse, så åkte vi till skogen.


Vädret var ovanligt milt, ca 10 grader, men det blåste rejält.


 

Medan spåren låg till sig, så var det naturligtvis obligatoriskt fika.



 

Marianne kom med en jättefin tårta, som vi kalasade på i skogen till kaffet.

Orsaken var att hennes ena springer spaniel fyllde 7 år idag.


 

 Jag hade lagt Mayas spår parallelt med vägen, så Berra gick på vägen och tog kort, dessvärre var dom flesta ganska suddiga...


 

Ibland var Maya mer intresserad av att titta på Berra på vägen än att spåra. Hon spårar ganska bra, tar framför allt upp alla apporter hur fint som helst, men har inte riktigt fattat att hon ska ligga i hela tiden, hon ser ut att fundera ibland vad det är som hon ska göra.


 


 

Efter spårandet tog vi en promenad med hundarna. jolly kommer med obligatorisk pinne...


 

men det är fler som vill ha den..

 

till slut lämnade Jolly pinnen ifrån sig, även om hon tog tillbaka den senare.


Av Kicki Fredlund - 26 oktober 2014 16:45

I torsdags kväll kom Cissi, Emelie och Ludwig, resan från Göteborg hade gått bra och dom var framme på minuten till kl 21, som hade varit den planerade tiden när dom åkte från arbetet på e.m


 

Hundarna har fått massor av uppmärksamhet under de här dagarna och Maya dyrkade Emelie.


 

Jag fick "beställning" på att baka kubbar till förmiddagsfikat på fredagen.


Både Cissi och Emelie har hunnit vara till Borlänge både fredag och lördag för att träffa övriga familjemedlemmar som bor där. Ludwig hamnade hos gamla kompisar, där han även blev kvar över lördagsnatten.


 

Igår kväll stod Cissi och Emelie för efterrätten, en brieost värmd i ugnen med torkad frukt och karamellstekta nötter. Gott? Det var bara förnamnet.


Tyvärr var Berra dålig igår, så han fick inte vara med och njuta av godsakerna, men han hade varit pigg påfredagen och hyfsat pigg idag, när vi varit i skogen och spårat.


 

Emelie pysslar med att göra konstverk av sina blåbär i frukostfilen.


 

Som hos dom flesta ungdomar (inte bara dom förresten) så sitter mobilen klistrad i näven på Ludwig.


 

Emelie har bokat en ny resa (i januari i år var hon till Thailand), efter jul åker hon igen, nu till Vietnam i en hel månad.


I dag efter frukost drog dom vidare. Skulle hälsa på Cissis ex.svärmor i Säter innan hemfärd mot Göteborg/Partille.


Berra och jag åkte till skogen för att träffa spårgänget. Det var tur att klockorna var tillbakadragna, för då hann vi dit, sen Cissi åkt.

Av Kicki Fredlund - 23 oktober 2014 09:58

Ingen lust att blogga just nu och 365 foton ska vi inte tala om, där är det alldeles tomt, det lutar åt att jag hoppar av (men det har jag ju sagt mer än en gång, så man får väl se om jag gör nåt ryck igen)


Det verkar som om hösten gjort att jag totalt tappat intresset för det mesta (kan ju bero på ryggen också).

Hösten är skön och fin  så länge den håller sig till de vackra färgerna och den sköna, ännu ganska varma luften, men när bladen trillat av och det bara är mörkt, blött och dessutom kyligt, så vill jag helst bara sitta och lyssna på en bok och strunta i omvärlden.


Igår var jag hos, en för mig, ny sjukgymnast. 1 timme och 10 minuter tog det besöket, kostade 100 kr (lite skillnad mot första besöket hos kiropraktorns som kostade 740 kr).


Trots den långa tiden, så fick jag ingen behandling, han gick bara igenom ryggen, visade sen väldigt pedagogiskt på en ryggradsmodell vad som händer vid dom olika tillstånden av ryggsmärta.


Jag ska tillbaka igen nästa vecka, då han ska ge akupunktur. Det har jag testat många gånger tidigare utan märkbart resultat, men jag provar väl igen. Ryggen är ändå bättre nu och blir bättre och bättre för var dag, men långt ifrån bra. Jag kan iaf röra högerarmen och även vrida på huvudet ganska bra nu.


Det finns ändå glädjeämnen i tristessen, idag ska jag ut och plocka trattisar med Marianne och till kvällen kommer Cissi, Emelie och Ludwig från Göteborg.

Cissi och Emelie stannar till söndag, medan Ludwig ska vara här på sitt höstlov till nästa söndag.


 

Berra, Triss och Maya sover tillsammans i massagefåtöljen.


Av Kicki Fredlund - 21 oktober 2014 16:00

 

Bedrövliga bilder med mobilen i gårdagens duggregn. Hundarna har inget emot att det regnar, men det har jag.


 

Det finns gott om intressanta fläckar att fördjupa sig i.


 

Skorpan är numera bred som en engelsk bulldogg i fronten, där hon fått bygga sina muskler för att kompensera sin svaga och vingliga bakdel.


Min rygg är lika bedrövlig än. Humöret är knappast på topp. Usch, jag är irriterad och stingslig som en geting. I morgonska jag till en sjukgymnast.


Av Kicki Fredlund - 20 oktober 2014 22:19

Det var faktiskt igår som Maya och hennes syskon blev 8 månader.


Jag bara väntar på att hon ska lugna ner sig en smula, det är så otroligt mycket fart (och sattyg) i den hunden.


 

T.o.m när dom sover, så är det bus i ögonen på henne direkt som hon vaknar.


 

Här har hon gnagt frenetiskt på sitt tuggben och slocknat nästan med benet kvar i munnen.

Av Kicki Fredlund - 20 oktober 2014 11:30

 

Maya var ivrig att få komma ut och kissa..

 

Eftersom det regnade kraftigt, så trodde jag att hon skulle vara ivrig på att få komma in också, men tydligen var det alldeles för spännande på marken bland syrenbladen. Kanske nån daggmask som kommit fram i regnet.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards