Alla inlägg under september 2014

Av Kicki Fredlund - 13 september 2014 09:15

 

Här har man lagt några plankor som övergång. Men i år är den lilla skogsbäcken så torr att den någon speciell övergång behövs inte.

Av Kicki Fredlund - 12 september 2014 07:33

 

Det ser så sorgligt ut när gamla lador lämnas åt sitt förfall på det här viset.

Av Kicki Fredlund - 12 september 2014 07:21

 

Det har blivit en rejäl lutning på den gamla åkerladan

Av Kicki Fredlund - 12 september 2014 07:15

 

Räknas man som chaufför när man framför denna märkliga cykel

Av Kicki Fredlund - 12 september 2014 07:09

 

På Gotland är det gott om klippor i olika former. de här är från Hoburgen.

Av Kicki Fredlund - 12 september 2014 06:56

 

Det blir usla bilder när jag försöker ta kort i mörker. Det skulle egentligen vara en nymåne, men den här månen är väl inte ny utan nedan. "Men man tager vad man haver" sa Kajsa Warg

Av Kicki Fredlund - 11 september 2014 09:22

I morse när jag gick upp strax efter kl 6, var det bara 5 grader ute, annars har det varit 10-11 grader varje morgon.


Kanske var det därför jag sovit så gott i natt, för att det inte var för varmt.


Med solens hjälp får vi nog ändå en varm och skön dag idag också. Nu är det perfekt väder, med lagom värme, så här hade jag velat ha det i somras.


Igår hade Berra en dålig dag, han låg hela dan, var bara uppe för att äta (jag hade gjort kålpudding), och för att följa med och rösta, nu är den saken avklarad. Vi kunde förtidsrösta på Folkets hus här i byn, som hade öppet ett par timmar från kl 16.


Mitt på dan igår tog jag Jolly och Maya med til skogen.


     

Medan jag lunkade fram under en timme med svampkorgen, så sprang hundarna som tokar och tungan hänger på Jolly


   

Maya vilade i mossa, men inte många sekunder, hon var på språng hela tiden.


När jag var nöjd på svamp, det fanns inte så mycket just där, det jag plockade mest var blodriska och rynkad frostskivling, men en och annan gul kantarell, blek taggsvamp, brunsopp och karl johan kom också med, så för första gången i år gjorde jag en blandsvampsmix när jag tog reda på dom.


Men egentligen var det lingon jag skulle plocka. Då satte jag hundarna att vila i bilen, medan jag plockade på ett fall som var i soligaste laget för att vara skönt. Dessutom var det plockat där innan så jag fick knalla på lite innan jag fick ihop mina 5 liter. Har några liter till sen tidigare, så egentligen behöver jag nog inte mer lingon.


 

Sen hade jag kvällsjobb ett tag ute på altanen. Lyssnade på ljudbok på datorn under tiden, just nu är det Box 21 av Roslund & Hellström.


Nu väntar "straffet", jag ska koka sylt. Stora kitteln är framtagen, så det är väl bara att sätta igång   

Av Kicki Fredlund - 11 september 2014 08:59

 

Igår var jag ute och plockade lingon, dom är ganska små i år (inte så konstigt efter sommarens värme), men jag hittade ändå några hyfsade ställen att plocka på. Som tur är behöver jag inte så mycket i år, då vi har ganska många burkar sylt kvar från förra året.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards