Alla inlägg under september 2014

Av Kicki Fredlund - 22 september 2014 09:40

  Man Man kan väl säga att jag ska lägga upp ett barnprogram för dessa småttingar, när dom nu ska gå på kurs och lära sig en massa nya saker i livet.

Av Kicki Fredlund - 21 september 2014 07:18

Varför skulle jag lita på Telenor den här gången, när dom aldrig lyckats med vad dom lovat tidigare?   


Men droppen kom igår, den som fick bägaren att rinna över. Jag åkte nämligen in till Borlänge och Kupolen, för människan jag pratat med på Telenor dagen innan (efter att ha väntat i luren 37 minuter) sa att jag skulle åka till Kupolen med routern till en phonebutik, som både skulle ta emot telefonen som ska returneras och mäta hastigheten på routern. (för att se om det var routern som det var fel på)


Men grabben där var helt oförstående (med rätta), dom hade inga såna möjligheter, närmaste butik för Telenor var i Gävle!


Faan också! En helt onödig resa på närmare 8 mil. Att jag var arg som ett bi vid nästa samtal med Telenord är ingen överdrift.


 

Här är den lilla manicken som lovar en hastighet på uppåt 50 Mbit, men som vid mätningar på Bredbandskollen.se inte ens kommer upp till 1Mbit (oftast bara mellen 0,09) och 0,3).

Det konstiga är att jag har full internetåtkoms, men alltså ingen hastighet alls.


Efter nya evihetslånga väntetider fick jag igår fatt på en ny kille på Telenor. När jag frågade hur dom kan lova såna hastigheter med 4G, så får jag dels höra att 4G finns ingen mottagning för hos mig, utan det är 3G.

Men vad fasen, det var ju just 4G som skulle vara så fantastiskt mycket bättre än Telias nät.


Nu blev jag ombedd att ta med mig routern och datorn och testa på annan plats. (här i huset har jag redan testat både högt och lågt).



Jag får väl ta med den till klubben när jag ska dit idag och ha kurs.


Av Kicki Fredlund - 21 september 2014 06:46

 

Trots att september varit rena sommarmånaden hitintills, så smyger sig hösten på. Det varma vädret ska upphöra från idag enligt väderleks-förstå-sig-påarna.

Det har ändå varit en mild natt med +9 grader (mot gårdagsnattens +3). Dessvärre ska det visst bli regn hela dan, illa, jag som ska ha valpkursen idag för dom små ulltottarna.



Av Kicki Fredlund - 20 september 2014 07:49

Yes! Jag är ikapp med antalet temabilder. Ibland saknas både lust och idéer för att ta alla foton som behövs.

Har nog varit på väg att hoppa av ibland, men så är man ju en envis jäkel och vill inte gärna ge upp nåt som är påbörjat.

 

Tänk om jag vore ikapp med gräsklippningen också. Men efter dimmiga mornar så ligger daggen kvar hela dan, det är så spåren där man gått syns i gräset.

Av Kicki Fredlund - 19 september 2014 11:54

 

Det kan inte ha varit nåt trevligt straff (men vilka straff är trevliga) att sitta fast med armarna i en sån här. Kanske på kyrkbacken till allmänt beskådande.

Av Kicki Fredlund - 19 september 2014 11:27

 

Idag blir Maya och hennes syskon 7 månader, tiden går så himla fort. Hon är väl inte direkt uppflugen här, mera upplyft på frysboxen, där jag fortfarande tränar henne då och då för att stå på bord.

Märket i pannan är efter en bortplockad fästing, jag hoppas hon får tillbaka håret där.

Av Kicki Fredlund - 19 september 2014 11:22

 

Det har blivit ärg på den här gamla vattenbehållaren i koppar. Jag brukar ha blommor i den, men inte det här året.

Av Kicki Fredlund - 19 september 2014 07:54

 

 Jag tror att man måster preparera och underhålla betydligt mer när man har en träbåt. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards