Direktlänk till inlägg 18 september 2014

Mera strul

Av Kicki Fredlund - 18 september 2014 13:56

Idag har jag suttit i telefonen hela förmiddagen och lite till.


Blivit dribblad och bortkopplad på Telenor, innan äntligen en vettig människa hjälpte mig att installera det mobila bredbandet. Nu kvarstår problemet att få in det på min gamla stationära dator också, som inte varit påsatt sen i maj (för då strulade det med Telia och uppkopplingen försvann på den datorn)


Sen har jag ringt idag för fjärde gången på drygt en månad till Plusgirot.


Jag har nämligen fått en insättning på 200 kr två ggr/månad sen i juni, jag har ingen aning varifrån pengarna kom, ingen avsändare. När jag ringde första gången, så sa den människan som jag pratade med då, att det gick inte att kontrollera varifrån pengarna kom. Mycket märkvärdigt tyckte jag.

Men när pengarna fortsatte att komma in, punktligt två ggr/mån. så ringde jag igen. Nu skulle det tas tag i saken och utreda det hela och jag skulle få besked via brev.


Inget brev har kommit, men däremot har dom insatta pengarna dragits så jag fått ett minussaldo på kontot. Nytt samtal.


Och idag såg jag att det åter kommit in 200 kr, ringde igen. Mycket konstigt! Ingen vet vem som satt in pengarna, men det är Nordea som dragit dom från kontot nu???


Ny utredning och reklamation skulle göras och jag ska få besked via brev.....


Jag hann baka kubbar mellan alla samtal och nu ska jag värma en fryst fiskgratäng i ugnen, för nån mer avanserad matlagning har jag ingen lust med.


Berra var på hugget igår och sågade ner grenar/stammar från pilen, som växer till himlen. Det får han lida för idag och ligger nu däckad.




 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

18 september 2014 14:17

Usch o tvi för saker som inte funkar. Och det är väl klart banken kan utreda var pengarna kommer ifrån, det kunde man redan på min tid för hundra år sen, "ler". Ute ett par timmar, bar lite svampkorg med för jag skulle inte plocka...kom hem med två fina KarlJohan det var länge sen sist, lite trattisar och taggisar. Blodriskorna fick stå kvar i skogen. Idag blir det lunch bestående av piccata på taggisar med korngryn och tomatsås
Kramiz och hälsa Berra stackarn

http://paulaz.se

Kicki Fredlund

19 september 2014 07:28

Jag är så less på alla dessa samtal som måste ringas.
Jag är imponerad av dina maträtter som du komponerar av "man tager vad man haver"
Kram

 
Cici

Cici

18 september 2014 15:11

Hoppas att det ska fungera nu med bredbandet.

Det är obehagligt när det strular med banken och konton man har. Naturligtvis måste banken kunna se var pengarna kommer ifrån, dom trillar ju inte ner från himlen precis. Hoppas att det också ordnar sig till det bästa för dig!

http://cicilina.blogspot.se

Kicki Fredlund

19 september 2014 07:25

Ja, det hoppas jag också, för jag hade hoppats slippa byta igen.
Nordea var aif snabba att påpeka att jag hade underskott på kontot:-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Söndag 21 april 17:13

Igår åkte jag med Maya till Ludvika, där det var inofficiell utställning samtidigt som det var offociell utställning för brukshundar. Det var Ludvika Brukshundklubb som var arrangör.   Dan innan var Madde och Bruno här. Eftersom jag skulle ställa...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards