Alla inlägg den 13 september 2014

Av Kicki Fredlund - 13 september 2014 13:00

Tack och lov! Pojen är hittad!


I skogen endast 100 m från farföräldrarna låg han och sov. Nerkyld med oskadd vad jag förstått.


Jag har varit till skolan där man samlades för att hjälpa till och leta, men meddelandet om att han var hittad kom strax efter halv 11. Det var ofantligt många människor där, som fick olika områden att söka av.


Av Kicki Fredlund - 13 september 2014 09:25

Vi var på musikal i går kväll i Borlänge.


Berra (och jag) hade fått biljetter till premiären på Footloose.


 

När föreställningen var slut så avtackades ensemblen med massor av blommor.


Det var många duktiga ungdomar som sjöng och dansade, men man borde haft proppar i öronen som tog bort det högsta av musiken, för då hade jag hört orden i sångerna bättre.


Vi kom hem vid halv 11, och nån timme senare så kunde jag inte förstå varför det hördes helikopter på mycket låg höjd utanför.


Vid 3-tiden på morgonen gav Skorpan skall för hon hörde nån utanför. Jag hörde flera som pratade på andra sidan dammen.


Eftersom jag som oftast, har svårt att somna om, så tittade jag lite på FB på mobilen, såg då att en liten pojke på 2 år försvunnit i Vikmanshyttan under fredagens eftermiddag och ett stort pådrag var ute och letade.


Hoppas verkligen att dom hittar den lilla killen snart. Man tycker ju inte att en liten 2-åring som går ensam ut genom ytterdörren hos sin farmor, skulle hinna så långt. Kanske ligger han och trycker nånstans helt nära. Natten har dessutom varit ganska kylig, med ca 5 grader.


Man blir också imponerad av människors vilja att hjälpa till en sån här gång. Såg på Missing people att massor av männinskor åker långa vägar för att ställa upp.


Av Kicki Fredlund - 13 september 2014 09:22

 

Inför älgjakten, som snart drar igång, så hörs många pang vid den här skjutbanan.

Av Kicki Fredlund - 13 september 2014 09:15

 

Här har man lagt några plankor som övergång. Men i år är den lilla skogsbäcken så torr att den någon speciell övergång behövs inte.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards