Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Kicki Fredlund - 21 augusti 2014 19:58

Jag fick ju åka till Borlänge igår igen, för att kolla synen. Men den här optikern tyckte ,precis som jag, att det var inte synen som behövde kollas igen utan glasögonen.


Dessa nya glasögon har verkligen dragit ut på tiden. Nu går dom tillbaka till England för nya glas och ny slipning.


Jag åkte hem på direkten efter optikern, hade ju uträttat det mesta dan innan.

Berra var ju dessutom sängliggandes i förkylning och hundarna var kvar hemma.


 

Jag tog hundarna och åkte till skogen, gick i en mossig skog med utan en massa grenar, så även Skorpan kunde springa omkring utan att snava. Vi har gott om skogsvägar, men inte så mycket skog som är lämplig för Skorpan (om jag inte åker till Tjärnan)



 

Vikmanshyttesjön låg bokstavligen som en spegel.


 

Naturligtvis var svampkorgen med, för första gången i år fanns det kantareller som var värda att plocka (fick ihop nästan 2 liter), men ännu trevligare var att jag hittade tre st toppenfina Karl Johan.


 

När jag kom från skogen var klockan 19 och jag var tvungen att klippa gräset, det har ju regnat skurar varje dag, gräset hade blivit så långt och dessutom blött, så att gräsklipparen la av stup i kvarten. Men till sist gav den upp av bensinbrist, då gav jag också upp trots att det var en bit kvar.


Skulle klippt klart idag, men just som jag skulle göra det kom en ny regnskur, så nu får den sista biten vänta till i morgon.


Annars har jag suttit vid datorn och redigerat bilder i minst 4 timmar. Puh!

Jag har bl.a skickat in bilder till Frallaklubben från utställningen i lördags, så tog jag ju en hel del bilder av familjen i söndags, som också skulle gås igenom. Det blev mer än 400 bilder tagna under helgen.


Digitalkameran är verkligen en välsignelse. Jag minns första gången jag var in till min Expertbutik i Hedemora för att se på en digitalkamera och killen undrade om jag verkligen hade behov av en. Det är nog ca 10 år sen, det har blivit några stycken sen dess, innan jag till slut köpte min stora NIKON D5000 för 4-5 år sen.


Nu sitter jag och sneglar på Ernst på TV, ibland är han bara FÖR mycket, men det är ett härligt gammalt hus han grejar med just nu.



Av Kicki Fredlund - 21 augusti 2014 14:33

 

Maya fick ett myggbett igår när vi var i skogen, rätt in i ögonvrån, som svullnade upp och blev alldeles röd. Som tur är har det helt gått bort till idag, men igår såg det lite otäckt ut, innan jag förstod vad det var.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards