Alla inlägg den 13 augusti 2014

Av Kicki Fredlund - 13 augusti 2014 19:51

Eftersom vädret verkade lämpligt för att åka till skogen och plocka bär, så tog jag Jolly med mig i bilen och stack iväg.


Berra var dålig och stannade hemma.


 

Jag hann inte mer än komma fram till platsen där jag tänkt plocka både hallon och blåbär, när molnen hopade sig och regnet kom innan jag ens kommit ur bilen.


Det var bara att sitta kvar i bilen medan regnet vräkte ner.


 

Efter 10 minuter såg det ut så här på vägen...


 

Skuren gick över till slut och vi gjorde ett försök att kliva ur. Jolly haffade sig en pinne och tyckte att vi gott kunde gå ändå trots att regnet strax började om igen.


Men det var för blött i backen, så det var bara att åka hem igen.


Jag bakade kubbar och gräddade pannkakor, sen tänkte jag sätta mig en stund ute på altanen och lyssna på den bok jag just nu hör på, Dyrbar kärlek av Ramona Fransson, för solen sken så skönt. Men jag hann med knappa 10 minuter, sen kom mera regn. Så har det hållit på hela dan, men nu mot kvällen var det ganska fint, så jag har just gått två promenader med hundarna. Eftersom Berra låg så delar jag upp hundarna, för jag går inte gärna med alla 4 på en gång när jag går ensam.

Av Kicki Fredlund - 13 augusti 2014 10:36

 

Det är olika uttryck i Mayas och Jollys ögon. Jolly är också sugen på IKEAråttan, men har inte bestämt sig för hur hon ska göra. Skickar en frågande blick till mig.

Av Kicki Fredlund - 13 augusti 2014 10:31

Hundarna är för det mesta en källa till mycken glädje. Bara att studera dom i vardag och lek är en lisa för själen.


Så nu bjuder jag på morgonens bilder.

 

Man kan tugga samtidigt benet om man måste....


 

men helst ska ju Maya ha det själv...


 

Triss förbereder ett språng för att ta benet


 

Ikearåttan tillhör också favoriterna...

 

Men även där är det fler som vill vara med.


 

Ser ut som hon "sålt smöret och tappat pengarna", men söt är hon min gamla Jolly. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards