Alla inlägg den 24 juli 2014

Av Kicki Fredlund - 24 juli 2014 12:53

Redan kl 6 i morse var det 20 grader varmt.


Kl 9, när Berra kommit tillbaka från VC och vi åt sen frukost var det 24 grader puh!


Berra åkte till VC före 8 för nya provtagningar. Han ska på nya undersökningar på Blodmottagningen i Falun om ett par veckor. Hans njurvärden har tyvärr stigit undan för undan den senaste tiden, efter att ha legat lite högt, men konstant i ett par år.


 

Maya hjälper Jolly med morgontoaletten.


 

Annars ligger hundarna mest utslagna här och där på golven, men Maya var ju tvungen att titta upp när jag kom med kameran.


Berra hade en riktigt skaplig dag igår, han hade knappt ont alls och mådde inte illa, men det verkar omöjligt att den känslan kan vara nån längre tid, för idag mår han skit igen och ligger sen han kom från VC.


Jag var tidigt ute i morse  för att klippa gräset klart (har ju bara klippt framsidan), men det daggvåta gräset var lika blött som efter regn, dessutom tror jag inte att det hade varit populärt bland grannarna om jag kört igång gräsklipparen kl 7. Fär se hur det verkar till kvällen i stället.


Av Kicki Fredlund - 24 juli 2014 12:40

Hela Sverige svettas. Jag undrar när det var så här varmt under så lång tid senast.


 

Igår, strax före halv 5 såg det ut så här på termometern, som visar graderna på altanen och inne.


 

Jag var iväg en stund på kvällen och tittade på några av klubbens ungdomar som tränar inför en uppvisning i Säterdalen 24 augusti  


 

Var också hem till Pia och träffade hennes lilla nya valp Alvin. Bara  det blir lite svalare ska Maya få möta det lilla charmtrollet.


Av Kicki Fredlund - 24 juli 2014 12:33

 

Lite läbbig är den här brant nedåtgående trappan. Jag har aldrig tagit mig enda ner, mest för att jag alltid har hundar med mig och jag vill inte att dom ska gå ner där. Men det är nåt med vatten längst ner.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards