Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Kicki Fredlund - 12 juli 2014 18:38

Eftersom den otroliga värmeböljan som vi haft i drygt en vecka nu, gjort att det blivit dåligt med bloggandet så gör jag en liten resummé av veckan som gått.


I söndags var det spårträff som vanligt, Maya gick ett kort spår, där hon var jätteduktig och tog upp en skogspinne som jag tog från marken och höll i några sekunder innan jag la ner den, ingen av mina andra hundar gör det.


 

Söndag e.m tog systerdotter Regina, Cissi och jag en tur till skogen för att leta svamp


 

men det var snustorrt i marken och de enda svampar som vi såg spår av var dessa minimala kantareller.


På kvällen satt vi ute på altanen och njöt av det varma vädret lite ost och kex med kylt vin till.


I måndags var Cissi borta hela dan, för att umgås med gamla kompisar från Gustafs.


Berra och jag åkte till Borlänge, där jag hämtade mina nya glasögon, hann även med en snabbvisit hos S-O och Kristina, innan det var dags att åka hem till hundarna igen. Nu går det inte att ta dom med sig när det är så varmt.


   

På tisdagen var jag hos mina elever i Hedemora. Trots att vi tog träningen tidig förmiddag var det ändå i varmaste laget för hundarna.


     

Hemma blev det att fylla badbaljan till hundarna. Maya plaskar mest, som den valp hon är, men Skorpan älskar att gå i och svalka sig och lägger sig gärna i vattnet.


       

På onsdagen var ju på utställning i Möklinta, och eftersom Västerbo Stuteri inte ligger så långt därifrån  så passade vi på att göra ett besök där efter utställningen. Det var många år sen sist. Trevligt att få gå och titta på fina hästar och föl.


 

Det sprang omkring många hundar på stuteriet, den här killen gick med oss med en leksak i munnen.


Fortsättning följer..









Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards