Alla inlägg den 2 juli 2014

Av Kicki Fredlund - 2 juli 2014 21:46

Det blev verkligen en skön dag, både solig och lagom varm.


   

Hundarna var lite utslagna på altanen...


 

inte Maya förstås, hon är igång mest hela tiden.


 

Jag slet med gräsklipparen en dryg timme, tills svetten lackade, men nu är det i.a.f klippt både baksidan..


 

och framsidan. Här ligger gräset nu i riktiga drivor, för det var väldigt högt.


 

Efter välbehövlig dusch gjorde jag något så ovanligt som att ta fram dynan och lägga mig i solstolen en stund, med skönt skuggande parasoll över mig. Jag tror det var andra gången totalt i år.


 

Maya ville upp i mitt knä.


Sen gick jag två promenader till sjön. Jag går inte gärna med alla 4 hundarna på en gång, utan tar dom två och två.

Berra har haft en riktigt eländig dag och har legat till sängs.


 

Jolly får nöja sig med att bada benen. Hon blir inkontinent när hon simmar och badar sig helt.


 

Maya var lite försiktig vid vattnet och nöjde sig med att dricka.


Nu väntar sängen, i morgon kommer dotter och barnbarn från Göteborg.

Av Kicki Fredlund - 2 juli 2014 10:48

 

En uppmaning, nog så viktig om man ska besöka den här lokalen, som finns på industriområdet i vår by.

Av Kicki Fredlund - 2 juli 2014 09:40

Tänk att solen har så stor betydelse (i alla fall för mig). I morse var det inga svårigheter att kliva ur sängen när jag vaknade kvart över 6. Det var nästan 14 grader ute halv 7.


Annars har jag legat till framemot 8 ett tag, vilket är väldigt ovanligt för mig för jag är ju trots allt en morgonmänniska.


Dessvärre är det fortfarande väldigt blött, men så snart det torkat upp lite ska jag ut och klippa gräset.


Kunde ju börja baka, för allt fikabröd lyser med sin frånvaro, men tyvärr glömde jag att köpa mjölk igår så det går  ju inte.


   

Pelargonerna på altanen har klarat regnvädret riktigt bra, annars brukar dom ju bli så fula när dom blir för blöta.



Av Kicki Fredlund - 2 juli 2014 09:31

 

Här har en skata landat på taket på mitt lilla växthus i plast på altanen.


 

Nu har den fått sällskap av en till som landat, nu på spaljen. Tur att jag tvättade fönster igår, annars hade man inte kunnat fotografera genom altandörrens glas.

Skatorna är ju otroligt snabba på att flyga iväg vid minsta ljud. Jag har aldrig lyckats fånga nån på bild när jag varit utomhus.

Av Kicki Fredlund - 2 juli 2014 08:31

 

Jag behövde ett snöre i morse. Men av de snören jag hittade, var det ena för kort och det andra i tunnaste laget.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards