Direktlänk till inlägg 22 juni 2014

Midsommarhelgen

Av Kicki Fredlund - 22 juni 2014 09:54

Midsommarhelgen förflöt som vilken dag som helst. Midsommarafton premiäråt vi av egenodlad potatis till sillen, jag fick pilla fram några under blasten, för än är dom inte klara att ta upp helt.


Berra mådde inte bra, så han la sig redan innan det blev kväll. Jag satt och slötittade lite på Sofia Rågenklints program.


Det var ju ingen värme precis, så ute ville man ju inte vara mer än nädvändigt.

Gick ändå runt och tog lite kort i trädgården.


 

Stjärnflockan ser inte mycket ut för världen på håll, men den matchar paradisbuskens blommor.


 

Men på nära håll är den en skönhet.


 

Tyvärr vill inte den röda varianten växa till sig, jag borde nog flytta den till en bättre plats.


Igår på midsommardagen fick vi kärt besök av yngste sonen med familj, som dök upp på en e.m fika, dom hade bott i husvagnen hos kompisar inte så långt härifrån.


 

Ville sov i bilen när dom kom, så han var lite svårflörtad till en början, nyvaken som han var.


 

Elvira motionerade en stund på bandet.

 
 
Menageriet

Menageriet

22 juni 2014 11:23

Hejsan!
Ja, ibland tappar man sugen för bloggen? Själv tycker jag det är roligare att läsa andras.
Så fina blommor Du har! Stjärnflockan är en av mina favoritblommor. Tycker den är så söt, men dyr att köpa tyvärr.
Midsommaraftonen tillbringades hos Dotra och sen var det Tegneby hembygdsgård. Trevligt och vi hade tur med vädret! Tog lite bilder som jag lagt ut på Fb om Du vill se?
Någon från Finland är inne på min blogg varje timme i princip och det verkar inte vara någon privatperson, utan jag hamnar på en fotosida när jag kollar och dom kommer från en sida som en kines har om bloggar??
Därför har jag gjort bloggen provat tillfälligt med särskilt inbjudna läsare och Du är naturligtvis en av dom!
Om Du vill läsa så får Du upp en inloggningssida och där, vad jag förstår, finns 3 val att logga in på. Vet inte riktigt det fungerar, men hör av Dig om det krånglar.
Jag måste också logga in för att se min sida, så där funkar det iaf.
Måste skratta när jag ser bilderna på Dina hundar, för jag kan höra vilket morrande och låtande det blir! Hihi!
Ha det så gott och hoppas Berra mår bättre! Kram

http://www.skyttlat.blogspot.com

Kicki Fredlund

22 juni 2014 18:05

Du bara byter blogg hela tiden, nu kom jag in på den man kan inte kommentera. Det gör väl inget om okända hälsar på, eller? Kram

 
Ingrid

Ingrid

22 juni 2014 14:19

Så tråkigt att Berra mått dåligt, men jag hoppas att det är bättre nu.
Stjärnflocka är verkligen en förtjusande blomma och dina bilder är jättefina!
Och vilka fina bilder av barn och barnbarn. Kära besök förstår jag!
Ha en fin söndag!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

Kicki Fredlund

22 juni 2014 18:01

Tyvärr har Berra en dålig dag igen, han har sån hemsk värk i ena axeln. Han fick en kortisonspruta för en vecka sen, men den hjälpte inte alls den här gången. Det har stor betydelse var i axeln som sprutan sätts.
Så fin kan jag inte påstå att söndan har varit, men det får gå ändå. Kram

 
Paula

Paula

23 juni 2014 13:30

Hej, jag ser verkligen fram emot att få besök av er, ni är välkomna närhelst ni har tid och möjlighet!
Det är ju exakt samma "idyll" som när vi bodde här senast, bara att vi inte bor i stugan utan jag bor i lägenhet ett stenkast ifrån...
Midsommaren var ju så kylig så jag valde bort hembygdgården. Ifjol var Hasses son med familj här och firade och det är bra mycket roligare att fira runt stången med barnen än att stå med en hund och glo...
Jag gjorde det mysigt här hemma, åt gott, tog ett par öl och tittade också på Sofias program. Hon sköter sig bra, men jag tyckte hennes gäster var oförlåtligt tråkiga!
Kram kram

http://paulaz.se://paulaz.se

Kicki Fredlund

23 juni 2014 16:57

Ja, jag hoppas verkligen att vi ska kunna dyka upp hos dig nu under sommaren.
Kramen

 
Raija

Raija

24 juni 2014 12:16

Jag har samma problem med min mörkare stjärflocka, som inte riktigt trivs och som jag skulle behöva flytta på.

http://www.nitida.se

Kicki Fredlund

24 juni 2014 15:04

Jag tror att den röda stjärnflockan är betydligt mindre. Jag såg den på en handelsträdgård igår, den var liten där också, dessutom dyr.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Tisdag 26 mars 17:29

Igår var jag hem till Helena och träffade hennes ljuvliga labradorvalpar.   Att hon fyllde år samma dag missade jag totalt. Förutom att titta på valparna så fick jag låna valphagedelen med grind, så nu behöver jag inte släppa in och ut Onyx till ...

Av Kicki Fredlund - Söndag 24 mars 13:41

Nu har jag bestämt vilka namn de två valparna ska få.   Jag döper ju kullarna i bokstavsordning till namn på travhästar och har kommit till bokstaven Q Jag hade aldrig nån kull på A.   Bokstäverna innehåller mest boxerkullar, 9 st. En kull me...

Av Kicki Fredlund - Lördag 23 mars 17:37

Nu börjar det kännas som vår i luften. Snön är nästan helt borta på de flesta ställen.   Jag tog bilen och åkte till Tjärnan och gick med Maya och Onyx. Det var 5 grader varmt, så det blev en skön promenad.       Hundarna uppe på en sten ...

Av Kicki Fredlund - Fredag 22 mars 12:53

Eftersom valparna blev 4 veckor igår, så fick de flytta ur valplådan i sovrummet och in i valphagen i köket.   Sömnen blev den här första natten, lika dålig som den varit när jag flaskmatat om nätterna.   Valparna vaknade vid 01 och skrek eft...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 20 mars 11:37

Idag blev Q-kullen 4 veckor.   Igår var Gabriella här och vi fotade valparna. Det blir svårare och svårare ju rörligare de blir.       Onyx ligger gärna i sin bädd i stället för hos valparna.       Gossarna 1, 2, 3. Vikterna låg ig...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards