Alla inlägg den 22 juni 2014

Av Kicki Fredlund - 22 juni 2014 14:45

 

Nu är fransarna så nötta på den här mattan under soffbordet, så det är hög tid att skaffa en ny.

Maya är så klart där och biter i kanten, det gör ju inte saken bättre.

Av Kicki Fredlund - 22 juni 2014 09:54

Midsommarhelgen förflöt som vilken dag som helst. Midsommarafton premiäråt vi av egenodlad potatis till sillen, jag fick pilla fram några under blasten, för än är dom inte klara att ta upp helt.


Berra mådde inte bra, så han la sig redan innan det blev kväll. Jag satt och slötittade lite på Sofia Rågenklints program.


Det var ju ingen värme precis, så ute ville man ju inte vara mer än nädvändigt.

Gick ändå runt och tog lite kort i trädgården.


 

Stjärnflockan ser inte mycket ut för världen på håll, men den matchar paradisbuskens blommor.


 

Men på nära håll är den en skönhet.


 

Tyvärr vill inte den röda varianten växa till sig, jag borde nog flytta den till en bättre plats.


Igår på midsommardagen fick vi kärt besök av yngste sonen med familj, som dök upp på en e.m fika, dom hade bott i husvagnen hos kompisar inte så långt härifrån.


 

Ville sov i bilen när dom kom, så han var lite svårflörtad till en början, nyvaken som han var.


 

Elvira motionerade en stund på bandet.

Av Kicki Fredlund - 22 juni 2014 09:05

Jag är så glad, för äntligen accepterar Skorpan Maya fullt ut. Hon har mest varit jättesur på henne och Maya har fått fjäska, krypa och visa underkastelse.


Men sen nån vecka tillbaka så leker dom för fullt både ute och inne. Det är t.o.m ofta som Skorpan är den som bjuder in till lek.

 


 

Jolly och Triss i ena "ringhörnan", Maya och mormor Skorpan i den andra.

Av Kicki Fredlund - 22 juni 2014 08:29

Ibland blir det inte av att notera nåt i dagbok eller blogg, så har det varit ett tag nu.


Det handlar inte alltid om att man inte har nåt att skriva, men det blir bara inte av. Samtidigt är jag då dålig på att besöka andras bloggar.


Vad har jag då gjort sen sist?


Jag har redigerat hundratals bilder, mest från förra helgens utställningar. Det tar en otrolig tid.


I torsdags var vi och hälsade på Synnöve och Arnold i Ludvika. Då fick jag anledning att bli ytterst besviken på veterinärkliniken i Ludvika (som är en filial till Falu Djursjukhus).

Synnöve och Arnolds ena mops hade ett fått ett stort hornhinnesår och behövde få ögonmedicin för det, så Arnold åkte akut till kliniken, men han blev inte insläppt. Dom hade inte tid  Hur lång tid hade det behövt ta?


Nu var det så turligt att jag hade recept på både atropin och salva, sen Triss hade ett sår på ögat för ca en månad sen, så dom kunde ändå börja behandlingen av ögat. Sen får en veterinär titta på det efter helgen.


Det var skillnad mot den hjälp jag fick av min veterinär samma dag. Jag ringde hela morgonen, men lyckades inte komma fram till sköterskan förrän efter kl 10. Då visade det sig att dom skulle stänga kl 12 (det var ju dan före midsommarafton), och veterinären var väldigt upptagen till dess.


Mitt ärende var att jag ville ha recept på något för Mayas mage, hon var bättre från diarrén, men blödde fortfarande från tarmen.

Kl. 13 ringde veterinären och faxade ett recept till apoteket i Säter, där dom dessvärre inte hade det preparatet, så dom faxade vidare till apoteket på Kupolen, vi kunde ju åka förbi där på vägen hem från Ludvika.


 

Det har ju varit auktion igen och den här gången släpade jag hem två fulla flyttkartonger med dukar, tyger ocg gardinen. Ja, jag vet, det måste vara nåt fel på mig.


 

Bl.a gamla 70-talsgardiner. Jag tvättade och torkade utomhus, innan fotografering och utlägg på Tradera. Nu har jag att göra ett tag igen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Skapa flashcards