Direktlänk till inlägg 11 juni 2014

Gnagare...

Av Kicki Fredlund - 11 juni 2014 20:01

Vi har definitift fått en liten gnagare i huset   


Maya är, om möjligt, ännu värre än vad Triss var.


 

Vad är detta?

 

Jo en trädgårdsstol som vi ägt i mer än 30 år, utan att nån hund satt tänderna i den. Maya har tuggat på allt som finns på altanen.


Det värsta är att hon stoppar i sig en massa annat också. Just nu har hon diarré, och vem vet vad det beror, kanske nåt som hon tuggat i sig.


 

Igår var det alldeles för varmt, det gick inte att vara ute på altanen över huvud taget.

Jag får ingenting uträttat när detär så varmt.


I morse gick jag upp strax efter kl 6 för att hinna lite innan det blev för varmt.

Men då fick jag börja med att skura Mayas sovplats som var helt nerskiten med sprutdiarré, hon hade även kräkts, så nu har hon blivit utan mat i två dar, bara fått lite fimjölk.


Sen blev inte dan så varm, det har blåst friskt och det regnade ett par skurar på f.m


Igår badade jag Triss inför helgens utställning, idag var hon god nog att rulla sig i nåt äckel i skogen på promenaden.  


 

Jag fick en kruka med röd Bellis av Paula för flera år sen och de blommar så fint ute i rabatten.


 

En annan favorit som blommar för fullt är aklejan.


 
 
Paula

Paula

11 juni 2014 22:43

Hej! Varför ska hundarna ärva just de jobbiga egenskaperna! Tugga på allt, tror Larissa var värst av mina jyckar men det var bara en kort valpperiod. Ingen idé att skaffa något finare möblemang...
Hoppas på lite svalare väder imorgon när jag skumpar på bussarna, fem till antalet, haha, vilket äventyr
Kramen och trevlig helg

http://paulaz.se://paulaz.se

Kicki Fredlund

12 juni 2014 10:59

Jag har aldrig haft knaprande valpar/unghundar innan frallorna invaderade vårt hem.
Hoppas du överlever strapatsen med 5 bussbyten, hoppas dom håller sina tider så du kommer fram som du ska.
Blir det lika på hemvägen, eller får du skjuts? Kramen

 
Ingen bild

Yvonne

11 juni 2014 23:03

Vilken vacker färg! Tror inte att jag sett så röda bellis någon gång.
Hoppas att Maya's diarré är tillfällig.
Om vi inte hörs före, så lycka till i helgen!

Kicki Fredlund

12 juni 2014 10:56

Jag tror att Maya är bättre idag, nu har jag kokat ris i massor av vatten i ett par timmar. Hon har tunnat ur som bara den efter två dygns svält.
Jag säger inte ordet, men .... i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kicki Fredlund - Torsdag 18 april 15:50

Igår blev valparna 8 veckor.    Gabriella kom hit och vi försökte ta lite kort på killarna.   Med lite hjälp av en gammal tub med räkost, så var valparna ändå skapligt med på noterna.     Quick Pay Quick Step   Vi var ute på alt...

Av Kicki Fredlund - Onsdag 17 april 14:31

Det har varit några vårlika dagar, även om det regnade i helgen. Men ca 10 grader på dagarna är helt OK.   Jag har promenerat med hundarna i Tjärnan dagligen nu.       Onyx njuter av att rulla sig i mossan.     Den där tallen luta...

Av Kicki Fredlund - Söndag 14 april 09:50

Igår kom Joanna för att se valparna och fika med oss.   Gabriella och Joanna skulle åka till Vallentuna på e.m., så det passade bra att hon kom hit innan.   Naturligtvis klippte Joanna klorna på mina hundar. Sen ägnade vi en god tid för att f...

Av Kicki Fredlund - Torsdag 11 april 10:53

För ett par dagar sedan kunde valparna få komma ut på altanen för första gången.   Det har ju varit så dåligt väder innan, med både regn, snö och blåst.     Lite fundersam över var han hamnat (Quick Pay 7 veckor)         Det märks...

Av Kicki Fredlund - Tisdag 9 april 09:59

Jag visste att Annica skulle komma för att titta på valparna i går, men blev glatt överraskad när jag såg att hon hade tagit med sig Inger också.   Det var länge sen jag träffade Inger, då hon varit sjuk och haft andra tråkigheter den senaste tid...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Länkar

365 foton 2016

365 foton 2015

 

365 foton 2016

 

RSS

Besöksstatistik

365 foton 2014

 

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards